Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

aldrighemma

Medlem

Ja nu verkar det äntligen vara officiellt från vita huset !:
U.S. to lift curbs from Nov. 8 for vaccinated foreign travelers - official | Reuters

upload_2021-10-15_15-12-7.png
 

igelkotten

Medlem
Hon verkar rätt trött på den frågan, skulle vara lättare att bara klämma fram ett datum, det är ändå bara några veckor kvar till "early November". Dom måste ju ändå ha en plan vid det här laget. Lätt löjeväckande hantering tycker jag.

Varför skulle det vara lättare? Det är metoden svenska myndigheter ofta tar för att de inte klarar av att hantera journalister - och sedermera jagas hårt när de oundvikligen missar datumet. Det är absolut inte lättare att sätta ett datum - iaf inte långsiktigt.

Otroligt usel hantering. Respektlöst också mot alla som vill resa in. Vad är deras problem egentligen..?

Jag ser inte vad som är uselt i hanteringen? De hade lika gärna inte annonserat en generell tidpunkt öht - att boka in sig i början av november är ju att be om provlem. Jag själv har en bokning den 21 november men sitter absolut inte och skakar i stolen eller biter på naglarna - jag visste från början att det var en chansning och vi får helt enkelt se.

PS. De menar ingen disrespect - i ärlighetens namn bryr de sig inte öht. Det finns viktigare saker för deras invånare än detta, och som folkvald ser man ju till det.
 

NyfikenGrau

Medlem
Lovande utveckling! Fortfarande inte ett ord dock om eventuellt test efter ankomst, så antar att det inte kommer krävas alls. Då återstår bara att klargöra om testet före avresa ska vara PCR eller antigen samt vad som avses med "contact tracing information".

Och inget testkrav alls om man anländer landvägen verkar det som! Foreign visitors crossing a land border will not need to show proof of a recent negative COVID-19 test.
 

skoeld

Medlem
De kräver inte PCR idag så jag skulle gissa att det kommer gälla i fortsättningen också.

What types of SARS-CoV-2 test are acceptable under the Order?

Passengers must be tested with a viral test that could be either an antigen test or a nucleic acid amplification test (NAAT). Examples of available NAATs for SARS-CoV-2 include but are not restricted to reverse transcription polymerase chain reaction (RT-PCR), reverse transcription loop-mediated isothermal amplification (RT-LAMP), transcription-mediated amplification (TMA), nicking enzyme amplification reaction (NEAR), and helicase-dependent amplification (HDA). The test used must be authorized for use by the relevant national authority for the detection of SARS-CoV-2 in the country where the test is administered. A viral test conducted for U.S. Department of Defense (DOD) personnel, including DOD contractors, dependents, and other U.S. government employees, and tested by a DOD laboratory located in a foreign country also meets the requirements of the Order.

Can I get a rapid test?
Rapid tests are acceptable as long as they are a viral test acceptable under the Order.

Requirement for Proof of Negative COVID-19 Test or Recovery from COVID-19 for All Air Passengers Arriving in the United States | CDC
 

Homer

Medlem
Tills det dyker upp en press release el. liknande kan detta betraktas som officiell bekräftelse

Kevin Munoz- White House Assistant Press Secretary
The US’ new travel policy that requires vaccination for foreign national travelers to the United States will begin on Nov 8.
This announcement and date applies to both international air travel and land travel. This policy is guided by public health, stringent, and consistent.

https://twitter.com/KMunoz46/status/1448994395957641241
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen