Senaste nytt

Kampanjer på hyrbilar till eurobonus

Jag har lärt mig ta ett skärmdump på bekräftelse sidan när jag bokar genom SAS sidan (som drivs av Melli). Där syns boknings nummer och antalet poäng man ska få.
Jepp, brukar göra så. Sen svarar jag på bokningsbekräftelsen, ändrar mottagaren till mig själv och så mailar jag skärmdumpen till mig själv.

Kan omöjligt hålla ordning annars. =)

Hmm, bokningen jag gjorde i dag tog jag skärmdump på, men inte i sista steget. Där stod det att bokningen var klar och jag noterade att poängen var som i min skärmdumpt men såg inget inget bokningsnummer. Texten (om jag minns rätt) var "dina bokningsdetaljer är mailade till dig". Och sådan bekräftelse kom aldrig.

Kan man få tag på det på något sätt i efterhand, eller?

Last edited:
Hmm, bokningen jag gjorde i dag tog jag skärmdump på, men inte i sista steget. Där stod det att bokningen var klar och jag noterade att poängen var som i min skärmdumpt men såg inget inget bokningsnummer. Texten (om jag minns rätt) var "dina bokningsdetaljer är mailade till dig". Och sådan bekräftelse kom aldrig.

Kan man få tag på det på något sätt i efterhand, eller?
Jag har haft bäst lycka med kontakt med reservations på hyrbilsföretaget. De kan leta upp på station, datum och namn. Har behövt göra så både hos Hertz och Europcar.

Lånar denna tråd. Ska boka hyrbil i Europa till sommaren och kommer korsa landsgränser. När man bokar direkt hos uthyrningsföretaget kan man lägga till "cross-border driving" men denna möjlighet finns inte när man bokar via SAS/Eurobonusdeal. Har någon erfarenhet av att lägga till detta sen, på plats?

Jag har haft bäst lycka med kontakt med reservations på hyrbilsföretaget. De kan leta upp på station, datum och namn. Har behövt göra så både hos Hertz och Europcar.
Mitt lokala Hertz-kontor var extremt service-villigt och hittade bokningen.

Kopierar in din post från en annan tråd också!
Främsta nyhet inom level point runs är väl att bio biljetter försvinner efter 30e september. Så vill man köra en run utan att blanda in SAS långlinjer, så blir det svårare därefter. Då bortser jag ifrån att vi inte vet än hur SAS business på shorthaul kommer att prissättas, men billigare lär det inte bli. Jag tror att vi får skapa en ny tråd med tips om billiga hyrbilar under nivåpoäng kampanjer. Blir lite som på Avis 10k tiden fast att man tar ut 5 hyrbilar på en helg från Bromma flygplats för att maxa nivåpoäng.
Där är just nu 1000 nivåpoäng på korta hyror på Hertz åtminstone. Men jag ser också att priserna gått i taket. Biltypen jag brukar hyra på helger är upp 65%, med det kanske är säsong som påverkar.

Vi behöver definitivt en tipstråd på hyrbilar, kanske denna tråden kan vakna till liv?

Brukar nästan alltid hyra via Avis, men denna gången har det blivit en hyra hos Sixt.

Är EBG och matchat mot Sixt Platinum (?), samt att jag bokat via EB-portalen. Någon som vet om det ingår gratis extraförare? Sökt men ej funnit.

Jag vet ju att det ingår hos Avis, och tror också att det gör det hos Hertz.

Europcar har nu också börjat erbjuda eurobonuspoäng på sina hyror. Tjäna 9 poäng per spenderad euro. Minimum är 500poäng per hyra.

Attachments

• IMG_5705.png
    IMG_5705.png
    {memory} MB · Visningar: 64
  • IMG_5706.png
    IMG_5706.png
    {memory} MB · Visningar: 64
Europcar har nu också börjat erbjuda eurobonuspoäng på sina hyror. Tjäna 9 poäng per spenderad euro. Minimum är 500poäng per hyra.
Intressant, även utan kampanj! 200€ hyra = 1800bonuspoäng och 900 nivåpoäng?
Och hyr man under kampanjen så dubblas/tripplas intjäningen? 500€ hyra x 3 = 13500 bonus och 6750 nivåpoäng?

Dock säger hemsidan 6 poäng per €:

1744716908251.png

Är 9p/€ också en kampanjgrej? Mina valda datum faller mellan kampanjens datum...

Toppen