Senaste nytt

Kampanj: Få 13000 poäng med Fortum El

3cb3028c5194a56c929d8842b57d8e94.jpg

Gav mig också in i leken, men väldigt noggran med att dokumentera allt. Känns spontant för bra för att vara sant.
Jag hoppade på i juni, tror bytet skedde juni/juli, poäng 10k +250 för månaden ramlade in juli/aug.
Smidigt värre, väntar nu på nästa deal och kan gott samla 250 eb per månad tills dess.

Det blev ingen bindningstid för mig heller när jag hoppade på för något år sedan (kanske till och med två år nu...), men jag har behållit dom ändå då jag tyckte dom trots problem med registreringen skötte allt väldigt bra. Det var då när formuläret för vissa visade 49kr/mån och för andra 29kr. Jag hade beställt på 49kr men de ändrade direkt till 29kr när jag ringde dom.

Efter inkopplingen några månader senare så blev jag imponerad av att de faktiskt ringde och frågade om jag fått välkomstpoängen!

Vill minnas att det måste gått 6 mån sedan man senast var Fortum-kund för att man ska kunna få dealen, stämmer det? Har som sagt för mig att jag läst det tidigare, men hittar inte den infon någonstans på deras sida nu (ber om ursäkt om det är jag som är dålig på leta).

Tecknade dealen tidigare i år, bytte till Greenely när de hade 5k-kampanjen och tänkte byta tillbaka så fort det är möjligt att få poängen från Fortum igen. :)

Kan bara konstatera att Fortum myglar å det grövsta med sina priser kring detta "erbjudande".
Jag gick in igår och fyllde i mitt område och min förbrukning på sidan där man väljer om man vill ta detta Eurobonusavtal.
Enligt den sidan är det för mitt område, med min årsförbrukning 56,89 öre/kwh baserat på "föregående månads elpris".
Jag har dock blivit debiterad 92,18 öre/kwh för "föregående månad". Har dubbelkollat med deras kundtjänst (efter en timmes telefonkö) och dom konstaterade detsamma...
Fortum tar snabbt igen kostnaden för utdelade poäng...

Enligt den sidan är det för mitt område, med min årsförbrukning 56,89 öre/kwh baserat på "föregående månads elpris".
Jag har dock blivit debiterad 92,18 öre/kwh för "föregående månad". Har dubbelkollat med deras kundtjänst (efter en timmes telefonkö)
Är du säker på att du jämför ”elpris” mot ”elpris” och inte ”elpris” mot ”elpris plus skatt plus moms”?

Kan bara konstatera att Fortum myglar å det grövsta med sina priser kring detta "erbjudande".
Jag gick in igår och fyllde i mitt område och min förbrukning på sidan där man väljer om man vill ta detta Eurobonusavtal.
Jag har dock blivit debiterad 92,18 öre/kwh för "föregående månad". Har dubbelkollat med deras kundtjänst (efter en timmes telefonkö) och dom konstaterade detsamma...
Fortum tar snabbt igen kostnaden för utdelade poäng...

Är det 92,18 öre inkl. moms låter det bra. Är det exkl. moms är det fortfarande bara <0,5% dyrare än kommunela bolaget HEM där jag bor. HEM vill ha 91,96 öre (exkl. moms) rörligt pris idag. Källa: Våra aktuella elpriser l HEM

Finns säkert billigare leverantörer men i mina öron låter det inte som att det är något skandalöst pris från Fortum.

Det är 73,75 öre/kwh plus moms =92,18 öre/kwh för 1 aug till 31 aug. Jag har timmätning så det blir ett vägt snitt och det är avstämt med Fortums kundtjänst och jag har inga synpunkter på det.
Det är inte priset i sig som jag vänder mig mot. Det är att om man klickar på länken för erbjudandet så kommer det för mitt område och för "föregående månad" upp att det ska kosta 56,89 öre ink moms om man nappar på avtalet och då anger man specifikt att det är ett pris baserat på föregående månads pris och för mitt område och förbrukning. Det är ju inget annat än lurendrejeri...

Kundtjänst skulle gå igenom ärendet och återkomma om varför det skiljde så mycket samt om jag ev blivit feldebiterad. Men det kunde ta en månad att få återkoppling på det ärendet och tills vidare skulle jag ändå betala fakturan i sin helhet. Så jag sa upp abonnemanget och valde Svensk Kärnkraft AB istället till lägre pris.
När jag väl sagt upp abonnemanget tog det dock bara någon timme innan jag blev uppringd Fortum. Men inte för att återkoppla om min eventuella feldebitering, utan för att komma med ett annat erbjudande om att stanna som kund... Clowner...

Kundtjänst skulle gå igenom ärendet och återkomma om varför det skiljde så mycket samt om jag ev blivit feldebiterad. Men det kunde ta en månad att få återkoppling på det ärendet och tills vidare skulle jag ändå betala fakturan i sin helhet. Så jag sa upp abonnemanget och valde Svensk Kärnkraft AB istället till lägre pris.
När jag väl sagt upp abonnemanget tog det dock bara någon timme innan jag blev uppringd Fortum. Men inte för att återkoppla om min eventuella feldebitering, utan för att komma med ett annat erbjudande om att stanna som kund... Clowner...

Sorgligt, men många struntar säkert i att titta på räkningen vilket gör det möjligt att hålla på sådär.

Om det nu "bara" är el man är ute efter så torde Fortum's erbjudande, för många, bli väldigt dyrt. Med lite googlande, och ett byte om året, tippar jag på att många kan komma ned nära 50% i kostnad per månad, speciellt då många bolag tagit bort/rabatterar den fasta avgiften. Det ska vara för sign-on bonusen, annars har Fortum-dealen alltid legat mycket högre än andra erbjudanden på marknaden.

Jag ska för första gången på många år flytta från Linköping (bye bye LPI) och till en bostad där elen inte ingår i avgiften (mycket smidigt) och då kommer ju detta erbjudande väl till pass. Dock har Vattenfall ett erbjudande till nya kunder om 500 kr i presentkort på IKEA. Hum, vad är mest värt?

Toppen