Senaste nytt

Kampanj: Få 13000 poäng med Fortum El

Ofta blir det större skillnad i en liten lägenhet eftersom månadsavgiften blir så stor del av kostnaden då när antal kWh inte blir så många.

Vi har en fyra och en etta. Ettan har aldrig varit värd att ta SAS-kampanjen, fyran har det varit värt ibland.

Jag tänkte mer att det är lite pengar det handlar om, skillnaden procentuellt för priset är säkert stor och dyrare än vad de behöver vara och inte värda poängen.
Och det är därför jag bara har en etta, jag är inte direkt smart när de gäller pengar (eller poäng) :p
Ska kolla igenom det @Berglund länka till innan jag blint kör på de här
Tack :)
 

Jönsson

Medlem
Har sett att många, när dom räknar på kostnaden för fortumpoängen, glömmer att det bara är merkostnaden för fortumabonnemanget jämfört med ditt tidigare abonnemang som blir priset för poängen. Väljer du inte Fortum så får du ju inga poäng alls.
 

pedantic

Medlem
Vi har 12 000 kWh/årligen och fick ett beräknat årligt pris på 8700 kr.

En snabb jämförelse med lägsta på Elskling (som föreslog Vattenfall) landar man på 6200 kr.

Blir då 2500 kr/13000 Eurobonus-poäng eller 19 öre/Eurobonus-poäng, känns spontant som en rätt dålig deal eller tänker jag fel?
 

danielhog

Medlem
Vi har 12 000 kWh/årligen och fick ett beräknat årligt pris på 8700 kr.

En snabb jämförelse med lägsta på Elskling (som föreslog Vattenfall) landar man på 6200 kr.

Blir då 2500 kr/13000 Eurobonus-poäng eller 19 öre/Eurobonus-poäng, känns spontant som en rätt dålig deal eller tänker jag fel?
Du tänker helt rätt, dålig deal för dig.
 

pedantic

Medlem
Tack @danielhog, känns bra att jag inte var helt ute på den berömda cykeln! :p

Någon som vet hur det funkar att signa upp t ex sina föräldrar som bor i lägenhet? Skulle kunna landa på ca 1000 kr för 13000 Eurobonus-poäng (motsvarande 7,7 öre/EB) om det funkar. :D
 

MickeT

Medlem
Det är väll bara att signa och sen avbryta efter 1månad? Ingen bindningstid.. du får poängen oavsett.. Gick förbi deras monter ikväll på Arlanda när jag skulle resa hem och tecknade.. dom sa att jag får poängen oavsett om jag fortsätter eller avbryter..
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    88,2 KB · Visningar: 214
Det är väll bara att signa och sen avbryta efter 1månad? Ingen bindningstid.. du får poängen oavsett.. Gick förbi deras monter ikväll på Arlanda när jag skulle resa hem och tecknade.. dom sa att jag får poängen oavsett om jag fortsätter eller avbryter..
I avtalsvillkoren på sajten står det bindningstid 12 månader när det gäller eurobonusavtalet. Men kanske går att lösa ändå?
 

Big Birger

Medlem
Dealen på Arlanda finns inte på webben. Jag signade dealen med informationen att det var 13 000 poäng vid driftstart, och sedan 250 poäng per månad och ingen uppsägningstid. Ringde in och fick det bekräftat och har ett sms som bevisar det. Återstår att se om det fungerar. De sa samma sak till mig. Ta poängen och säg upp abonnemanget om du hittar bättre pris någon annan stans efter 1 månad.
 
Toppen