Helt klart. Köpte en Rimowa i aluminium för ett par år sedan. Det är helt klart den minst använda handbagage jag har. Den är tung, uflexibel och inte särskilt praktisk. Jag har också en lite större Rimowa i polykarbonat, som jag inte heller tycker är så praktisk, men ibland använder jag den på längre flygningar om jag behöver ha med mig en större handbagage som kanske kan checkas in på hemresan. Funderar starkt på att köpa en Away-väska och pensionera de två Rimowa-väskorna.Nej,
Verkligen inget fan och ofta så bucklig att den är obrukbar eller ej funktionabel. Nej jag är mer för Tumi och deras design =)
Men man får ju tycka olika!
Helt klart. Köpte en Rimowa i aluminium för ett par år sedan. Det är helt klart den minst använda handbagage jag har. Den är tung, uflexibel och inte särskilt praktisk. Jag har också en lite större Rimowa i polykarbonat, som jag inte heller tycker är så praktisk, men ibland använder jag den på längre flygningar om jag behöver ha med mig en större handbagage som kanske kan checkas in på hemresan. Funderar starkt på att köpa en Away-väska och pensionera de två Rimowa-väskorna.
Köp inte RIMOWA.
Trött kommentar. Får jag gissa? Det är överprisat skräp som har sjunkit i kvalitet sen LVMH köpte dem?
Till TS: Jag har en kabinväska i aluminium från Rimowa som jag har haft i över 10 år och som fortfarande funkar kanon.
Men varken lätt eller smidig![]()
+1 har både larger carry on och en större för incheckning. En gång fick jag också strul med ett hjul. Kom en helt ny ska direkt. Dock verkar de ha slutat sälja dem i EU sist jag kollade.Jag kör en AWAY eller någon av mina Tumi om det är rullande baggage.
De är smidiga och av god kvalitet.
När jag fick ett hål i en söm på min AWAY så skickade de en helt ny väska från USA utan problem. Riktigt bra service![]()
+1 har både larger carry on och en större för incheckning. En gång fick jag också strul med ett hjul. Kom en helt ny ska direkt. Dock verkar de ha slutat sälja dem i EU sist jag kollade.
Jag har tidigare slagit ett slag för denna väskan: https://www.amazon.com/Getaway-Expandable-Carry-Backpack-Suitcase/dp/B07ND2VXC8
Kanonbra ryggsäck i vardagsutförande som funkar både för vanliga jobbpendlingen med bra fack för dator, ipad och så. USB-anslutning för laddning på utsidan av väskan om man vill det. Stora facket har nätfickor på vardera sida och går att expandera så att väskan blir nästan lika stor som en kabinväska och sväljer då massor. Med bra remmar som ändå ger bra stadga och så. Aldrig provat att checka in den men det går säkert också. Utan att expandera den klarar den lätt personal item-gränserna och funkar under sätet. Expanderad - not so much. Väger dessutom väldigt lite tom.