Senaste nytt

Kabinväska - lätt o smidig?

iceland

Medlem
Kom att tänka på den här bilden.

Klockkunnande och respekt.png
 

jerixon

Medlem
Lika trött kommentar som att föreslå en Rimowa når man söker en " så lätt och "yteffektiv" väska som möjligt."
Snygga är de dock första användningen:)
Trött kommentar. Får jag gissa? Det är överprisat skräp som har sjunkit i kvalitet sen LVMH köpte dem?

Till TS: Jag har en kabinväska i aluminium från Rimowa som jag har haft i över 10 år och som fortfarande funkar kanon.
 

iceland

Medlem
Lika trött kommentar som att föreslå en Rimowa når man söker en " så lätt och "yteffektiv" väska som möjligt."
Snygga är de dock första användningen:)
Min kommentar var inte ett förslag på väska som uppfyller TS krav, jag förstår också att en väska i aluminium varken är lätt eller yteffektiv. Ville bara bemöta det trötta i att snabbt dissa sånt som inte anses vara ”prisvärt” av vissa.

Slut på OT :)
 

Jonas C

Medlem
Trött kommentar. Får jag gissa? Det är överprisat skräp som har sjunkit i kvalitet sen LVMH köpte dem?

Till TS: Jag har en kabinväska i aluminium från Rimowa som jag har haft i över 10 år och som fortfarande funkar kanon.
Äger en RIMOWA i aluminium (post LVMH), gillar den skarpt men ingen väska som man köper för praktikalitetens skull. Då TS är ute efter en lätt väska så är det en ganska dålig idé att köpa en väska i aluminum med tomvikt på 4,5kg, därav rekommendationen att inte köpa den.
 
1.7kg enligt Eurobonusshopen. Där kostar den ca 1000kr mindre än på andra ställen samt att du får 1p/kr. Jag har dock inte testat väskan.
 

jerixon

Medlem
En reseryggsäck på sub 1000 gram är dock fortfarande ett rejält steg nedåt.
8 kilo är relativt lite om de börjar bli strikta som vissa LCC är och då är varje kilo viktigt =)
1.7kg enligt Eurobonusshopen. Där kostar den ca 1000kr mindre än på andra ställen samt att du får 1p/kr. Jag har dock inte testat väskan.
 
Toppen