Senaste nytt

Kötider Kastrup

Hej,
Vi åker från CPH nu på torsdag kl 8:00, men stannar natten innan på Comfort Hotel Airport Copenhagen. Ingen checkin bagage, fast track finns (SAS Plus biljett).

Vad tror ni hur mycket tid vi behöver från hotellet till airside? Vi tänker att checka ut ca. kl 6:00 för att vara säkert? Första gången för oss att bor på Comfort hotell och resa från CPH under pandemi
Jag skulle gå igenom SAS fasttrack 1h innan boarding ungefär, om jag var er.
 

trp_flyer

Medlem
Vid kl 21 idag tisdag var det knappt någon alls i säkerhetskontrollen. Inte den minsta kö. Lika tomt (på mat och dryck...) i SAS Guldlounge. You win some, you loose some. Wish me luck på ARN imorgon bitti...
 

aruba1

Medlem
Flög till WAW idag. Checkade in ca 15:30. Avgång med SK2751 kl.16:50. Från incheckning till lounge via fast track på ca 10 min. Helt OK. I övrigt ganska mycket folk på flygplatsen vilket är ett gott tecken att resande har tagit fart igen. Även i både Guld och Business loungen ganska mycket folk, men inte trångt på något sätt. Ungefär som väntat i mitten på juni.
 

Ricci

Medlem
Nu på morgonen 06:35 ingen kö i SAS FT, andra FT kommande från T3 10-15min kö tills de öppnade upp en andra linje. Vanliga säkerhetskontrollen runt 10-15 minuter också dock kom det mycket folk in med de öppnade upp andra linjer för dem också.
 

daniel_se

Medlem
Nu på morgonen 06:35 ingen kö i SAS FT, andra FT kommande från T3 10-15min kö tills de öppnade upp en andra linje. Vanliga säkerhetskontrollen runt 10-15 minuter också dock kom det mycket folk in med de öppnade upp andra linjer för dem också.
Verkar lovande. Hoppas det är okej nu på lördag morgon också. Man gör ju skräckhistorier från Arlanda idag.
 

Nightfly

Medlem
Vi åker från Kastrup på söndag morgon (kl. 8.25) och nu fick jag ett mail om att man kunde lämna väskorna redan kvällen innan - men det kan väl ändå inte behövas om man är EBG och har business check-in och fast track?
 
Toppen