Senaste nytt

Kötider Kastrup

Karlan

Medlem
Någon som vet hur köerna på Kastrup har varit på sistone? Flyger med SAS klockan 8 på onsdag. Flyger plus och ska checka in bagage och specialbagage. Hur tidigt bör man vara på plats?
 
Förra måndagen så tidigt på morgonen så var det 30 minuters kö till fast track. Jag tittade aldrig på incheckningen då jag tog hissen upp direkt till säkerhetskontrollen.
 

Nightfly

Medlem
Jag flög vid 8.30-tiden förra torsdagen (19 maj) och då var det väldigt lugnt i fast track. Jag ska också dit på onsdag morgon - så jag håller koll på den här tråden.
 

Ricci

Medlem
Idag var det kö till SAS Fast track som började 1/3 ut på bron över Terminal 3. Dock den relativt snabb bara ca: 20min.
 
Aktuell kötid finns på hemsidan. Har man tid över skulle man kunna fixa någon snurra som hämtar den med visst intervall och visar över tid.

Senaste månaden har det varit mellan tre minuter och dryga timmen i den vanliga, alltid ganska kort i CPH Express. I torsdags kl 09 var det två personer framför mig i Express.

Edit, specialbagage har aldrig inneburit någon extratid för mig. Får bagagetag när man checkar in det andra, och specialbagageinlämningen där det ska lämnas har för mig aldrig haft kö (tomt eller enstaka person).
 

Hachans

Medlem
Idag vid 05 byggdes köerna snabbt på. När jag gick till bagdrop i t2 så var det 10 minuters kö. När den morgontrötte herren i disken var klar med sitt ifrågasättande om jag faktiskt fick checka in en väska gratis eller ej så hade tiden ökat till 25 minuter.

I CPH Express var det kanske fyra pers framför mig, och hade det inte varit för ytterligare en morgontrött herre som glömde än det ena än det andra innan han gick igenom bågen hade det bara tagit någon minut.
 

intuition

Medlem
10 maj på morgonen var det 10 minuter kö i CPH express, omkring 30 minuter i vanliga. Det var inte jättebra bemannat, varken express eller övrigt. En scanner för express, tex.
26 maj på fm var det typ ingen kö i express, ca 15 minuter i vanliga.
 

Karlan

Medlem
Gick smidigt. På plats 5.45, incheck ingen kö, specialbagage ingen kö, SAS fast track ingen kö. 12-15 min var kön till vanliga säkerhetskontrollen.
 

GOTBound

Medlem
Kastrups plan för att lösa kökaoset

Flygbolagen märker så klart av kaoset på Europas flygplatser.

– Vi upplever ett stort tryck i hela världen, både på flygbolag och på flygplatser, säger Alexandra Lindgren Kaoukji som är presschef för SAS i Danmark, till DR.

– Det är en hel värld som i två år har väntat på att få ge sig ut och resa igen.


På grund av detta kommer nu SAS att planera om flygningar så att passagerarna sprids ut mer under dygnets timmar. Det handlar om ungefär fem procent av bolagets samlade flygningar i juli och augusti. Alla resenärer som berörs av ändringarna kommer att kontaktas.

– Det kan vara att du har ett flyg till Paris klockan 8 på morgonen men i god tid får du reda på att avresetiden ändras med några timmar.
 
Toppen