Senaste nytt

Köpenhamn-Shanghai inställt idag och dotter strandsatt av SAS

Man har bare tilgang på SAS-LOUNGES som silvermedlem (med dagsfersk SAS eller Widerøe-billett). Partner-lounges gjelder ikke.

SAS-lounges finnes kun i USA, Brussel og Paris og i de nordiske landene. Full oversikt her:
List of lounges - SAS

(Men om dette var i københavn (jeg leste det som shanghai?) så bør hun vel hatt tilgang, med mindre det bare finnes SAS gull-lounge på CPH...)

"
SAS Lounge
You will have access to our SAS Lounges (except SAS Gold Lounge) during summer from July 1 and August 31 and Christmas/New Year from December 15 until January 15 when traveling on a same day ticket with SAS or Widerøe."

EuroBonus Silver level - SAS

Trist! Mina vänner skulle flyga med returen från PVG idag, de fick (tillsammans med alla andra) först på flygplatsen veta att den blivit inställd. Dåligt då SAS vetat om det i minst 10 timmar... De fick ersättningsflyg, men först den 21 december... Hoppas det löser sig för din dotter!

Det är ju faktiskt lite Norwegian-varning på detta. Borde det inte ha gått att hitta någon rutt som fick hem dem snabbare?

Det är ju faktiskt lite Norwegian-varning på detta. Borde det inte ha gått att hitta någon rutt som fick hem dem snabbare?
Absolut, Avgångar med både SAS och LUFTHANSA den 20 december. Förmodligen fullbokade med Européer påväg på jul ledighet.
Det är mycket man upplever, hör och läser i ämnet "Service" från det (SAS) som jag en gång satte väldigt högt upp på min favorit lista.
Nu med deras nya intjäningsmodell av poäng sattes spiken i kistan. Är där en bra tråd för vilket bolag (inom One World eller *A) man får
mest "value" hos?

Den stora frågan är vad du anser är "value"... Det finns massor av trådar med olika infallsvinklar på det och vi har säkert diskuterat något som du tycker är relevant någonstans.

Precis, jag anser att min fråga var ganska fånig.. Skall jag vara helt ärlig så har jag hankat mig kvar hos SAS mest pga att resorna i Ekonomi Extra på longhual gett mig en avsevärt massa mer poäng än något annat alternativ. Så svaret, vad är value för mig. Anser att Fast Track och Lounge Service är i princip det samma från alla bolag.Så det lutar mest åt poängintjäning och vettiga summor poäng per bonusresa.

Har scannat lite, lite nyfiken på Lufthansa eller British Airways.. Frågan är bara hur lätt det är att få kontakt med dem vid behov... Jag kollar vidare. God fortsättning. /Axelzon

Flyger du inte business eller first så är inte Miles & More ett realistiskt alternativ för dig. BA kan funka då det är relativt enkelt att nå silver som i princip motsvarar *G.

Toppen