Senaste nytt

Köpenhamn-Shanghai inställt idag och dotter strandsatt av SAS

agehall

Medlem
Hur i h-vete kan någon på SAS ens säga att man ska ordna ersättningsflyg själv till en vanlig passagerare?!

Hade det hänt mig så hade jag iofs utnyttjat möjligheten till max. Går säkert att hitta någon rolig routing till PVG via tex JNB eller liknande.
 
Hur i h-vete kan någon på SAS ens säga att man ska ordna ersättningsflyg själv till en vanlig passagerare?!

Hade det hänt mig så hade jag iofs utnyttjat möjligheten till max. Går säkert att hitta någon rolig routing till PVG via tex JNB eller liknande.
Tror nog inte personalen menade att man fick fixa själv och sen kreditera SAS utan jag får känslan av "Du får ordna det själv, för egna pengar, punkt"
 
Samma sak har hänt mig med gamla United innan de gick ihop med Continental. De ville stranda mig i Chicago tre dygn över julhelgen och inte stå för hotell. Blev förbannad och då var det plötsligt inga problem längre. Riktigt tröttsamt dock.
 

agehall

Medlem
Tror nog inte personalen menade att man fick fixa själv och sen kreditera SAS utan jag får känslan av "Du får ordna det själv, för egna pengar, punkt"

Lycka till med den hållningen i tinget. EU-reglerna är glasklara här och om SAS säger att jag själv får ordna med ersättningsflyg, så tycker jag man kan tolka det som att jag får fixa bokningen men de står för kostnaden...
 

Axelzon

Medlem
Trist! Mina vänner skulle flyga med returen från PVG idag, de fick (tillsammans med alla andra) först på flygplatsen veta att den blivit inställd. Dåligt då SAS vetat om det i minst 10 timmar... De fick ersättningsflyg, men först den 21 december... Hoppas det löser sig för din dotter!
 

Axelzon

Medlem
Någon som har koll på anledningen till den "Technical Detect" som de skrev på aviseringen till resenärerna som skulle flyga hem från Shanghai idag?
 
Toppen