Senaste nytt

Köpa/tjäna eurobonus poäng snabbt

Jag köpte nyligen x antal poäng för jag saknade några när jag skulle boka resa. Eftersom resan inte gick att boka ångrade jag köpet och fick tillbaka pengarna.

Grejen är att poängen jag köpte fortfarande är kvar men jag har fått återbetalning sedan en tid. Vågar man använda dessa poäng?

Jag köpte nyligen x antal poäng för jag saknade några när jag skulle boka resa. Eftersom resan inte gick att boka ångrade jag köpet och fick tillbaka pengarna.

Grejen är att poängen jag köpte fortfarande är kvar men jag har fått återbetalning sedan en tid. Vågar man använda dessa poäng?
Vissa saker tror jag man inte ska skriva så mycket om. Jag hade varit tyst om saken och provat. Går det så går det. Typ.

SAS har en deal där man kan köpa Baspoäng till halva priset fram till 31 jan.

Jag har 28 750 POÄNG baserat på en inrikes resa i USA + Elite + SAS MasterCard.
Inne på länken: https://www.saseurobonusshop.com/se/account/buy-and-transfer-points finns dock inte möjligheten att köpa baspoäng.

Min kvalificeringsperiod är 2022-06-01 – 2023-05-31. Där med har det gått 6 månader vilket är ett utav kraven.
Du måste ha minst 30k intjänat för att kunna köpa :(

1674964992582.png

Har kvalificeringsperiod 1/7 - 30/6 och just nu ca 37000 poäng. Inne på år 8 av LTG men inser att jag inte kommer flyga så mycket närmaste tiden och vill passa på att köpa poäng nu när det är kampanj . Men, nu när jag går in inhoppen så går det inte, syns bara Extrapoäng i shoppen. Vad kan det bero på, bugg? Jag har ju varit Guld i mer än 6 månader.

Har kvalificeringsperiod 1/7 - 30/6 och just nu ca 37000 poäng. Inne på år 8 av LTG men inser att jag inte kommer flyga så mycket närmaste tiden och vill passa på att köpa poäng nu när det är kampanj . Men, nu när jag går in inhoppen så går det inte, syns bara Extrapoäng i shoppen. Vad kan det bero på, bugg? Jag har ju varit Guld i mer än 6 månader.

Det står att "du måste själv tjänat in 30 000 poäng" för att få köpa, det kan ju vara så att de som kommer från kreditkort eller kampanjer som denna https://www.businessclass.com/forum/threads/dubbla-statuspoäng-och-segment-med-sas-flyg-1nov-28feb-23.103005/page-12#post-1021488
inte räknas?
Jag gissar bara, och om du inte har några såna poäng så har jag inte ens en gissning att bidra med.

Jag skulle gissa på att: "Du skall vara minst 6 månader in i din kvalificeringsperiod för att kunna köpa Baspoäng" Så i februari kommer du kunna köpa baspoäng :)

Jag skulle gissa på att: "Du skall vara minst 6 månader in i din kvalificeringsperiod för att kunna köpa Baspoäng" Så i februari kommer du kunna köpa baspoäng :)
Fast jag är ju 6 månader in, 1/7 till 1/1 är 6 månader så det blir 6 mån och 30 dagar…. Den 1 februari blir det 7 månader och i reglerna står det att ”du ska vara minst 6 månader in i den kvalificeringsperiod”.

Toppen