Senaste nytt

Köpa/tjäna eurobonus poäng snabbt

Idag funkade det för mig, fast på Ipad var det bara alternativet att betala med poäng som visades. På datorn kom båda alternativen upp. Har också fått svar på varför det inte fungerade för mig att köpa igår: Möjligheten öppnas (7 månader-1 dag) in i din period, dvs i mitt fall 31 januari.... Frågade om varför det inte är 6 månader + 1 dag som ju varit logiskt mtp på formuleringen " Du skall vara minst 6 månader in i din kvalificeringsperiod för att kunna köpa Baspoäng."? Fick inget bra svar:rolleyes:
Fick inte heller något bra svar på varför man inte kan använda SAS Amex för att betala i SASwebbshop.....:(

Lupus

Medlem
Hej, jag har ett klassiskt problem gällande att tjäna poäng snabbt. Jag har EBG för 6e året i rad och vill gärna behålla det, saknar dock 20.000p och har kvalificeringsperiod till 05.30.

Hinner jag få in poängen om jag skaffar Amex, eller vilken resa skulle ge poängen snabbast? Jag vore mer än tacksam för er hjälp.

Och jag har inte blivit erbjuden att köpa poäng :(
För att nå Silvernivå kan du köpa max 5 000 poäng, för att nå Guldnivå max 15 000 poäng och för att nå Diamantnivå är max antal poäng 30 000 poäng.

Du måste själv under din kvalificeringsperiod tjänat in:

15 000 baspoäng för att kunna köpa baspoäng för nå Silvernivå

30 000 baspoäng för att kunna köpa baspoäng för att nå Guldnivå

60 000 baspoäng för att kunna köpa baspoäng för att nå Diamantnivå

Så om du drar in 5000 poäng innan din kvalificeringsperiod tar slut borde du ju kunna köpa resterande poäng om du tycker det är värt. Poängen du köper bakåtdateras, så du behöver bara se till att flugit in de där 5000 poäng.

Sen om det är rimligt att köpa 15000 poäng eller om du ska satsa på att flyga mer är ju nästa fråga, men som en utväg ser det ju inte så svårt ut iaf.

FilipJ

Medlem
Hej, jag har ett klassiskt problem gällande att tjäna poäng snabbt. Jag har EBG för 6e året i rad och vill gärna behålla det, saknar dock 20.000p och har kvalificeringsperiod till 05.30.

Hinner jag få in poängen om jag skaffar Amex, eller vilken resa skulle ge poängen snabbast? Jag vore mer än tacksam för er hjälp.
Jag fick senast jag skaffade elite statuspoängen snabbare än vad du behöver. Tycker det är värt ett försök, då du annars kan köpa baspoäng som bakdateras 123 dagar.

Lupus

Medlem

Så om du drar in 5000 poäng innan din kvalificeringsperiod tar slut borde du ju kunna köpa resterande poäng om du tycker det är värt. Poängen du köper bakåtdateras, så du behöver bara se till att flugit in de där 5000 poäng.

Sen om det är rimligt att köpa 15000 poäng eller om du ska satsa på att flyga mer är ju nästa fråga, men som en utväg ser det ju inte så svårt ut iaf.
Stort tack för ditt svar, 5000p borde ju inte vara något problem att få ihop. Men en banal fråga från en nybörjare: vad är snabbaste sättet att få 20.000p är det med SAS eller annat bolag. Flera korta eller ett långt? Betala med P + pengar?

Lupus

Medlem
Jag fick senast jag skaffade elite statuspoängen snabbare än vad du behöver. Tycker det är värt ett försök, då du annars kan köpa baspoäng som bakdateras 123 dagar.
Stort tack för ditt svar Filip, det låter onekligen som den bästa lösningen, men du vet hur det är. Man blir ju smått manisk av att börja läsa. Såg att Amex haft kampanjer där man fått 100.000P, i så fall hade det varit bättre att vänta med kortet till nästa kvalificeringsperiod..... Visst har de alltid den här kampanjen (20.000 bp)?

Erik M

Medlem
: vad är snabbaste sättet att få 20.000p är det med SAS eller annat bolag. Flera korta eller ett långt? Betala med P + pengar?
Titta på biljetter till USA med SAS, res i SAS Plus eller business.
Nu är det för tillfället ingen kampanj vad jag vet, men när det är rea är det som regel ett snabbt och enkelt sätt att tjäna baspoäng.

Toppen