Senaste nytt

Köpa/tjäna eurobonus poäng snabbt

Visst har de alltid den här kampanjen (20.000 bp)?
20k statusgrundande poäng gäller alltid. Det är inte någon tillfällig kampanj utan en av de ordinarie förmånerna med kortet. Jag har skaffat Amex Elite två gånger, senast i december, och alltid fått statuspoängen inom ca 2 veckor från ansökan. Dock har vissa haft problem med överföringen till SAS, men går allt som det ska borde det inte vara några problem att hinna få statuspoängen.

Stort tack för ditt svar, 5000p borde ju inte vara något problem att få ihop. Men en banal fråga från en nybörjare: vad är snabbaste sättet att få 20.000p är det med SAS eller annat bolag. Flera korta eller ett långt? Betala med P + pengar?
Lufthansa First ger 300% intjäning så det är ju enkelt, men inte billigt. Sas business är ju också alternativ till USA västkust (kanske räcker med övriga USA också).

Men billigast är helt klart amex elite och poängen brukar komma fort. Worst case, bola någon plus inom Europa med ett byte som ger 5k poäng och köp resterande sen.

Ett litet problem för mänskligheten, men en onödigt stor huvudverk för mig. Stort tack för alla svar. Jag kommer att avvakta eventuell kampanj två veckor. Sen skaffar jag Amex för att vara på den säkra sidan :D

Tack vare de nya bio-biljetterna skulle du kunna göra en same day mileage run från Stockholm (om du råker bo i närheten) till Berlin. För 4800 kr kan du tjäna 8000 baspoäng, t.ex. den 3 maj (returen med en mellanlandning). Går att komma upp till nästan 10000 poäng för typ 5600 kr. Dock kanske bättre att boka en hotellnatt för att inte en försening sabbar allt.

Finns säkert liknande biljetter till andra jämförbara destinationer.

Toppen