Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dbodenfo

Medlem
Riktigt tråkigt. Beklagar och hoppas allt är bra och gått bra till. Jag har varit halvt intresserad av klockor men landade aldrig i dessa. Har kompisar som har riktigt fina dinkor men alla har samma känsla - det är inte värt risken. I slutändan blev det en Apple Watch serie 7 för mig istället samt en middag på Frantzen istället för något finare på armen. Samma pengar inte samma värde utveckling - men dock ingen oro.
 

Bamsefar

Medlem
FWIW, jag sålde min Rolex Daytona för några år sedan, när det började talas om rån och det blev svårare och svårare att försäkra klockskrället. Dessvärre var det innan den prisjustering som skett de senaste åren. Men jag använder mina saker, så ligga hemma eller i bankfacket är inte min stil. Numera är det alltså en gammal sliten Garmin träningsklocka på armen - den är föga intressant för någon annan.....
 

Jonas C

Medlem
Svängde förbi Watches of Switzerland på Heathrow T2 för ett par veckor sedan. Mycket bra utbud av sportmodeller. GMT i stål, Submariners och blåa Sky-Dwellers. Enda haken var förstås att inget i butiken var till salu.. "Exhibition only." Tragiskt är bara förnamnet :(
 

igelkotten

Medlem
Svängde förbi Watches of Switzerland på Heathrow T2 för ett par veckor sedan. Mycket bra utbud av sportmodeller. GMT i stål, Submariners och blåa Sky-Dwellers. Enda haken var förstås att inget i butiken var till salu.. "Exhibition only." Tragiskt är bara förnamnet :(
För en icke insatt, hur tjänar den butiken pengar?
 

nissefalk

Medlem
Svängde förbi Watches of Switzerland på Heathrow T2 för ett par veckor sedan. Mycket bra utbud av sportmodeller. GMT i stål, Submariners och blåa Sky-Dwellers. Enda haken var förstås att inget i butiken var till salu.. "Exhibition only." Tragiskt är bara förnamnet :(

Jag tror det går åt detta hållet med alla Rolex återförsäljare bara display inget att köpa var inne i en butik i Phoenix samma sak där hade display men kan inte köpa fick inte ens beställa vi har en lång kö var anledningen
 

RobHK

Medlem
Än värre är det med ännu dyrare klockor, Patek och Audemar P är absolut värst. Dom tycker i princip det är jobbigt att du kommer in deras butik. Den som tidigare varit den utstötte i holy trinity Vacheron har även dom blivit heta och helt omöjliga att fåtag på. Det jag pratar om är alltså stål sportklockor.

Anledningen är såklart att om de säljer en klocka till dig kan du vända ut den till 50-200% högre pris på en dag online. Rätt fina pengar för något som kostar hundratusentals kronor.

För PP, AP, VC kan man kanske förstå detta då de sammanlagt alla 3 märken producerar under 100k stålklockor per år. Men Rolex producerar 1 miljon klockor per år totalt. Helt otroligt hur marknaden sväljer detta och priserna aldrig letar sig ner mot butikspris..
 

ante_77

Medlem
Än värre är det med ännu dyrare klockor, Patek och Audemar P är absolut värst. Dom tycker i princip det är jobbigt att du kommer in deras butik. Den som tidigare varit den utstötte i holy trinity Vacheron har även dom blivit heta och helt omöjliga att fåtag på. Det jag pratar om är alltså stål sportklockor.

Anledningen är såklart att om de säljer en klocka till dig kan du vända ut den till 50-200% högre pris på en dag online. Rätt fina pengar för något som kostar hundratusentals kronor.

För PP, AP, VC kan man kanske förstå detta då de sammanlagt alla 3 märken producerar under 100k stålklockor per år. Men Rolex producerar 1 miljon klockor per år totalt. Helt otroligt hur marknaden sväljer detta och priserna aldrig letar sig ner mot butikspris..

En VC Overseas dual time står typ högst upp på min vill ha lista. Jag är ganska buttfucked på en sådan då jag vill göra alla repor själv på klockan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen