Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jonas C

Medlem
Hmm, när jag var inne på Rolex hemsida tidigare idag så stod det att man behöver kontakta dem för pris (Sky-Dweller Oysterflex) på Nymans ligger det gamla priset kvar. När jag nu går in från jobbet via VPN och får priserna i EUR är de höjda om jag går in på tex. Rolex hemsida eller Krons (går jag in via mobilen för att slippa VPN och få priser i SEK står det fortfarande "pris på begäran). Kan vara att Nyman uppdaterar sina priser manuellt på något sätt iom att de ger priserna i SEK även om jag är på VPN.

Jaja, 5 % är inte så illa som det kunde ha varit.
Nymans har inte uppdaterat sina priser än, men skulle gissa att det sker under dagen. För andra märken t.ex Cartier så har de inte uppdaterat priserna på mer än ett år.
 

intuition

Medlem
Det finns några Rolex att ropa in från Franska tullens beslagsförsäljning:


Varorna lär ha en juste provenance även om det blir svårt att få full dokumentation på det...
 

Jonas C

Medlem
Det finns några Rolex att ropa in från Franska tullens beslagsförsäljning:


Varorna lär ha en juste provenance även om det blir svårt att få full dokumentation på det...
Lyckas man ropa hem en Sky-Dweller i 18-karats vitguld för 25000 Euro så har man gjort en riktigt bra affär.
 

TP12

Medlem
Varför sätter man den bara inte på armen nere i Schweiz?
Jag tolkar detta "Enligt mannen sade säljaren något om rabatt – men han uppfattade inte att han fick tillbaka några pengar." som att han sannolikt begärde tillbaka Schweizisk moms - känns som att det då kanske gick en del signaler till tullen i Sverige. Var väl samma sak med kvinnan som nämns några inlägg högre upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen