Senaste nytt

Köp seatblock på SAS flighter för 1500kr inom Europa

Optiontown har erbjudit något liknande hos andra flygbolag redan en tid. Vet någon vad Optiontown tar för servicen?

Själv skulle jag aldrig betala detta.

Via Optiontown till en Estonian Air avgång från 6 € och uppåt, men på andra sidan aldrig lyckats får denna genom på de avgångar som jag provat.
 
Jag tycker att det här är en jätte bra idé och varför inte erbjuda möjligheten till de som vill betala för denna service. Jag kan tänka mig att använda denna tjänst i framtiden. Nya idéer är välkomna, allt behövs inte vara gratis utan du kan som kunde borde ha möjligheten att köpa tilläggstjänster.

En ny raggningsreplik som funkar ej på alla avgångar beroende på flygplanstyp: "Jag erbjuder till dig min medresenär lite lyx att mittsäten är blockad. Ska vi ta en drink när vi landat?"

Bra jobbat SAS!
 
Last edited:

fcx

Medlem
Håller tummarna för att detta på något sätt hänger ihop med diskussionen kring nya medlemsnivåer inom EB :)
 

fcx

Medlem
Men visst är det en vettig tjänst, hade gärna lagt några hundra i vissa fall, men 1500 är klart i överkant.
 

twiggs

Medlem
Säkert en kanondeal för dessa som inte kan kontrollera sitt kaloriintag och därmed svällt på bredden, istället för att köpa två säten till ordinarie pris…! :eek:
 

Jonas C

Medlem
Economy är trångt nog som det är, och jag tycker inte att ett tomt mittensäte gör någon större skillnad. Visst är det skönt att kunna lägga ifrån sig väskan på sätet bredvid istället för golvet, men jag tror nog inte att jag vill betala 1500kr för denna "lyx".
 

perhall

Medlem
Angående att fler säten kläms in: Det är visserligen sant men B787 är ca 15 cm bredare än A330/A340 så det är inte riktigt en extrastol man klämt in. Men ändå trist utveckling./Per
 
Last edited:

perhall

Medlem
Det är lätt värt 1500 för att slippa granne på en long-haul. Åkte härmodagen Beijing-Moscow med Aeroflot A333 och bad att få byta till ledigt par, hade därmed förstaklasskomfort: förförrätt, tre förrätter, huvudrätt, efterrätt och ett oändligt antal drinkar och tilltugg (+ en måltid till sen). Hela sätet bredvid ledigt och jag kunde inte nå sätet framför ens när det var fullt nedfällt (är 180 cm). På vägen dit hade jag en granne och det var onekligen MYCKET trängre! /Per
 
Toppen