Senaste nytt

Köp seatblock på SAS flighter för 1500kr inom Europa

NotRyan

Medlem
Frågan är ju då vad som händer om ingen ställer upp frivilligt, så de måste göra IDB.
Vilken typ av kompensation har man då rätt till om man får denied boarding? Det är ju antagligen svårt att hävda att man har rätt till dubbla beloppet, men det gör ju i så fall att man då blir toppkandidat för att få stanna kvar då de kan komma undan med att betala en IDB-ersättning, men få två lediga platser på det sättet.

Märk väl att du blir manuellt incheckad, då kommer det troligen också med en notering att du inte skall plockas av...

Mvh
/NotRyan
 

JoelG

Medlem
En annan grej som jag noterar är att priset för SAS GO är lägsta tillgängliga pris exklusive avgifter och skatter. Säg att jag då bokar en resa till LHR den 19 november på 15.10 avgången för 699 SEK. Om jag då förstår detta rätt så kommer då min seatblock att kosta 699-330= 369 --> totalpris =1068 SEK ( med reservation för att priserna är högre hos SAS telefonförsäljning. I detta exempel kostar SAS PLUS 2001 SEK och då ingår ju mat, lounge etc men INTE någon seatblock.
 

AABack2ARN

Medlem
En annan grej som jag noterar är att priset för SAS GO är lägsta tillgängliga pris exklusive avgifter och skatter. Säg att jag då bokar en resa till LHR den 19 november på 15.10 avgången för 699 SEK. Om jag då förstår detta rätt så kommer då min seatblock att kosta 699-330= 369 --> totalpris =1068 SEK ( med reservation för att priserna är högre hos SAS telefonförsäljning. I detta exempel kostar SAS PLUS 2001 SEK och då ingår ju mat, lounge etc men INTE någon seatblock.

Mmmm, så tolkar jag det också efter en extra genomläsning. Kan ju vara riktigt intressant på en del av biljetterna som kostar kanske 100SEK+avgifter (typ O-klass) även om det inte genererar extra baggage, eb-poäng etc.
 

Morgan

Medlem
Intressant att de har så olika priser och prissättning i Go och Plus - man köper ju precis samma sak och det är en precis likadan stol på rad 19 som rad 5 som kommer bli tom. Lite märkligt att betala 200 på SK527 ARN-LHR 11/12 i Go och 1500 kr i Flex för ledigt säte bredvid...
 

agehall

Medlem
Jag misstänker att de räknar på hur mycket de "förlorar" på att inte sälja stolen till en pax. Då förlorar de ju mer på en osåld stol i Plus än en i Go.
 

AABack2ARN

Medlem
Vad tror ni det behöver vara för tillgänglighet för att det skall gå att köpa seatblock? Säg att det är C4 D0... på en flight, då är 1500 kr helt plötsligt ganska "billigt" och betydligt lägre än priset utan avgifter. Jag skulle nog inte köpa det i alla fall.
 
Toppen