Senaste nytt

Jumbooze goes to ?

Wow, det var verkligen ingen lyx på den här flygningen...
Juice som pre departure drink och vatten och kaffe/ som enda måltidsdryck.
Pitabröd med pastrami enda snack...
10c3708f0ce5c6d1e6887a6f92f61e06.jpg

Känns nästan som AirAsia klarade det bättre för där kunde jag iaf få valfri dryck...
Och maten var samma nästan iaf

Effektiv flygtid 45min

Finns ett område som heter Dontonbori där det ligger massor med restauranger på båda sidor om en kanal. Man ska nog helst vara där på kvällen för att njuta av all neon. När jag var där på konferens var vi även i Umeda Skybuilding. Gillar man modern arkitektur, samt vill ha en vidunderlig utsikt över stan så kan det rekommenderas. Vad jag även minns är, rätta mig om jag har fel, inte helt billigt att åka taxi. Kändes som att det nästan låg på svensk nivå.

Vad jag även minns är, rätta mig om jag har fel, inte helt billigt att åka taxi. Kändes som att det nästan låg på svensk nivå.
Taxitaxan i Osaka.

680 JPY för första 2,0 km
Efter 2,0 km tillkommer 80 JPY för varje 266 m
Om taxins hastighet blir 10 km/tim eller under, tillkommer tidtaxan (80 JPY för varje 100 sekunder) också.

taxisite skrev:
初乗運賃 2000mまで680円
加算運賃 以後266mごとに80円
時間距離併用制運賃※ 1分40秒ごとに80円加算
大阪府のタクシー料金・運賃情報 タクシー料金を調べる タクシーサイト

5fa2e4b9a6a4d7ee24e46f47a37851ca.jpg

Singapore Sling

79a716e9f1b6484492aea06406e1a071.jpg

Book the Cook hummer och skumpa

Håller med om tidigare reviews det är lite trångt för överkroppen men jag sov bra typ 4 timmar så i liggande ställning funkar den som SAS eller snäppet bättre för mig.

Tidig ankomst men lyckades ta mig igen tullen snabbt och ta ut pengar med Revolut kortet.

Kom in till stan och hotellet ca 11:40, hade eg. tänkt att köra på Hilton men hittade ett Expedia VIP hotell New Otani Hotell inom ett stenkast från Osaka Castle och för 110kr plus Expedia Rewards med VIP dubbling så var det inget att tveka jmf Hilton 2000kr+

Så imorgon fortsätter resan vart och hur?

Skriv gärna lite om hur du upplevde stolen, jag testade ju bara upp till Bangkok så det var ju en kort flygning.
Jag gillade materialvalen och tyckte om stolen bättre än a350 då det kändes som om den hade flera ”steg” mellan platt för att sova och sitta rakt för takeoff. Det enda som var lite klaustrofobi varning på var väl just axelbredden men i lite mer tillbakalutad position kändes det bättre.
Sen kan ju två glas skumpa plus en Singapore sling vara avkopplande i sig särskilt fram mot kvällningen ;)

Jag gillade materialvalen och tyckte om stolen bättre än a350 då det kändes som om den hade flera ”steg” mellan platt för att sova och sitta rakt för takeoff. Det enda som var lite klaustrofobi varning på var väl just axelbredden men i lite mer tillbakalutad position kändes det bättre.
Sen kan ju två glas skumpa plus en Singapore sling vara avkopplande i sig särskilt fram mot kvällningen ;)
Var A350 longhaul config? I så fall är det väl helt klart ett bra betyg att denna stol som är regional business upplevs som bättre. Deras longhaul business har ju sina svagheter helt klart.

Toppen