Så nu vrider vi tillbaka klockan lite här har ju tiden flugit fram men nu har jag ju stannat upp lite.
Så jag kommer ombord Cathay First från Haneda till HongKong och får ett trevligt bemötande ( inte lika bra som hkg-tpe men då var vi ju inte Full kabin det var vi nästan här, det var bara en stol ledig.
Dessutom så hade vi nöjet att ha en baby i first men det hade jag ju botemedel för ( Bose is da Boss).
Nåja, det är svårt att se det som så särskilt hemskt när man får ett glas skumpa att dränka bort det med.
Menyn var japansk eller "annan".
Först inleddes det hela med ett glas skumpa (till) och blandade nötter.
Därefter så kom signature drink in ( skumpa med aplesin/citron skal och likör)
Väldigt god couscous sallad med kyckling,
God pumpasoppa
Wow vilken wagyu biff, beställde medium och det var verkligen en god biff, hög klass!!
Ost och kex med lite vindruvor gott men ingen överraskning
Sötpotatispaj med ett glas jw blue.
Fail på pajen, inte tinat färdigt utan fick övergå till drick jw blue med lite cappucino & praliner
Barn som skriker i CX F, en familj med ett spädbarn som skriker i högan sky så är det skönt med Bose för att minska oljudet, stackars flickan har väl ont i öronen.
Inga tofflor på planet? Fick ett par strumpor... Tycker ju här att om man flyger från japan så borde tofflor lastas.
Fick ett trevligt lite kort om att CC önskade mig en trevlig resa. Många som tilltalade mig med efternamn. Det som kändes lite konstigt och forcerat var när kabinansvarig gick rubt och tackade, hann inte ta av mig lurararna innan hon sagt tack och var på väg ifrån min plats.
Här brukar ju cc stanna upp och ta en minut eller två och fråga vad man tyckte om flygningen.