Senaste nytt

Jumbooze goes to Asia

Hmm, ska jag vara lite besserwisser:D så ser det där ut som deras regional business. Det finns en snarlik äldre variant, men med lite mera rundade kanter.
Håller med om att det ser ut som deras regionella business. Skulle också haft deras fully-flat stolar på en av sträckorna till BKK från HKG men det blev också byte så det blev båda sträckorna med deras regionella produkt.

Så efter att jag kommit fram till Thai F lounge igen så var det roligt att hälsa på samma tjej som jobbade i torsdags.

Tog in ett glas champagne och det slank ner några ugnsbakade bananer.

Sen blev det lite vila i soffan och därefter bar det iväg mot Qatar A380

ImageUploadedByTapatalk1450005843.182283.jpg

ImageUploadedByTapatalk1450005986.066653.jpg

Väl ombord väntade Ali som förde mig till min plats och önskade mig välkommen.

Han var väldigt hjälpsam och när jag frågade om han förväntade sig en full kabin idag så sa han, nej Mr Jumbooze du är min enda gäst idag och tänkte jag, wow blir det pyjamas party i F men glädje var kortvarig då det kom en man som gjort en poänguppgradering.
Nåja, det var ju inte trångt ;).

Toaletten var väldigt fräsch och ung. i Lufthansas storlek.
ImageUploadedByTapatalk1450006405.906319.jpg

CC var verkligen jättetrevlig och hjälpsam på alla sätt.

Hade inte koll på att de faktiskt hade kaviar så det blev en trevlig överraskning samt att meze och deras saffron paneer med kyckling var grymt god och chokladtårtan och deras dessertvin var verkligen en höjdare.
ImageUploadedByTapatalk1450006674.076572.jpg

Därefter blev det en obligatorisk sväng till baren där jag hängde nästan resten av resan.
Uppskattade verkligen en social yta på planet.

ImageUploadedByTapatalk1450006774.991169.jpg

Underbar läsning och bra bilder, riktigt kul att hänga med på resan.
Älskar verkligen när det är bra livetrådar igång på forumet så man vet att man har kul läsning att se fram emot när man loggar in.

Så då har jag nästan hunnit ikapp,
Jag är nu på Al Safwaa lounge, Qatars förstaklass lounge, den är helt overklig.
Det finns saker som är grymt snygga sen är det inte helt genomgående, dvs det är inte tysk fingertoppskänsla på sakerna men det är väl så det är här i ME.

Lyx och ibland lite sådär genomförande, ett exempel, sovrummet som jag har fått har en dusch där dörren är hängd lite snett så den stänger inte helt så det rinner ut vatten.

Nåja här kommer sanslösa bilder ;)

ImageUploadedByTapatalk1450013676.812129.jpg
vattenväggen

ImageUploadedByTapatalk1450013713.401330.jpg
enorm vattenfontän

ImageUploadedByTapatalk1450013814.930141.jpg

ImageUploadedByTapatalk1450013849.349948.jpg
businesscenter

ImageUploadedByTapatalk1450013871.705849.jpg
mediarummet

ImageUploadedByTapatalk1450013947.113974.jpg
frukost

ImageUploadedByTapatalk1450013980.653520.jpg

ImageUploadedByTapatalk1450013997.156120.jpg

Pol Roger Rosé 2006 - Krug - Billecart Salmon

Det enda man kan säga om servicen här är att det är för många "kockar" så det är inte helt styrt då man får fråga igen eller maten tar tid, man kan få frågan igen vad man önskar beställa... Ni fattar.

Nästa flyg blir QR F Dreamliner till AUH och ni kan ju gissa vad man flyger från AUH ;)

Så då har jag nästan hunnit ikapp,
Jag är nu på Al Safwaa lounge, Qatars förstaklass lounge, den är helt overklig.
Det finns saker som är grymt snygga sen är det inte helt genomgående, dvs det är inte tysk fingertoppskänsla på sakerna men det är väl så det är här i ME.

Lyx och ibland lite sådär genomförande, ett exempel, sovrummet som jag har fått har en dusch där dörren är hängd lite snett så den stänger inte helt så det rinner ut vatten.

Nåja här kommer sanslösa bilder ;)

Visa bifogad bild 45198 vattenväggen

Visa bifogad bild 45199 enorm vattenfontän

Visa bifogad bild 45200

Visa bifogad bild 45201 businesscenter

Visa bifogad bild 45202 mediarummet

Visa bifogad bild 45203 frukost

Visa bifogad bild 45204

Visa bifogad bild 45206
Pol Roger Rosé 2006 - Krug - Billecart Salmon

Det enda man kan säga om servicen här är att det är för många "kockar" så det är inte helt styrt då man får fråga igen eller maten tar tid, man kan få frågan igen vad man önskar beställa... Ni fattar.

Nästa flyg blir QR F Dreamliner till AUH och ni kan ju gissa vad man flyger från AUH ;)
The Apartment? :)

Toppen