Senaste nytt

Jumbooze goes east -19

PG er gode og sjaeldent forsinkede. Mht. baggage kan du forsoege at checke den ind hele vejen. Ellers har de som regel 1-2 staff ved bagagebaandet der er behjaelpelige. De har endog regional transfer desk i BKK hvor du kan bede dem om at checke bagagen videre. Forsinkelse fra Samui: I vaerste fald vil de booke dig om gratis til naeste fly eller endog med TG, VN eller andet selskab (undtagen VJ).
Tak pep för feedback, jag är idag bokat på PG USM - BKK och VN på BKK-SGN biljett bokad på Expedia

Har bara handbagage, jag får läsa på om domestic till international transfer på BKK då jag ej har gjort den innan ( har bara checkat in direkt på BKK eller varit International transit )

Tak pep för feedback, jag är idag bokat på PG USM - BKK och VN på BKK-SGN biljett bokad på Expedia

Har bara handbagage, jag får läsa på om domestic till international transfer på BKK då jag ej har gjort den innan ( har bara checkat in direkt på BKK eller varit International transit )
Skall du tillbaka till SIN?

4e07be19f3c27082c872cf8ec468639d.jpg

Så nu har jag lämnat paradiset.

b232a683acf2a84fcdc9f3c9d4cae6b9.jpg

Det blev en händelserik resa som skulle ta mig till Saigons VOA center där jag nu sitter och väntar.

Hade en tight connection i BKK sommmed lite tekniska fel skulle se ut att brinna inne då ny landningstid skulle vara boardingstid på flyg vidare. Bussgate, skit nu skiter det sig ännu mer.

Stiger av och ser en som håller skylten med VN600 Ho Chi Minh.
Vinkar till dem och blir satt i en minibuss, det var ju nästan Lufthansa klass ;)

En efter en vända på och runt plattan så blir det löpträning tillsammans med tjejen som guidar mig genom BKK. Efter jag har fått håll och kramp och frustar som något som passar bättre på Skansen så kommer jag ju fram till slut. Final call!
I sista sekunden tar jag plats i mittsätet 23B ;)
På raden bakom sitter tvillingpar INF.
Yes, dubbel lycka!

Sen sitter man där, en hel evighet på grund av sen cargo och missad slottid så blev det en timme i värmen för att mjuka upp.

Boutique Airline bjuder på god macka och riktiga bestick USM-BKK
b02d3bc2844078b1224e6c06a1f3e800.jpg

c9cec363a00fd53f3bc802530c4604ac.jpg

Vietnam Airlines bjöd på kallskuret och brödbit och frukt, drickan kom 20 minuter efter maten...

Så nu sitter man här och njuter av värmen, har lämnat in papper och pass det tar sin lilla tid med VOA

Nästa hotell i nästa stad:
IC Saigon

03568bca2b21fd83ce67631a695ea688.jpg

Som Ambassador fick jag ett hörnrum
även om jag inte skulle få upgrade då det var poängbokning.

Nya benefits
280.000 VND att äta/dricka för
4pm checkout godkänd vid incheckning

Bokat 2 nätter för 80.000p med (10% poäng åter då jag har Amb med 10% discount)

Toppen