Senaste nytt

Julspecial! £1007 i Business Class till hela världen incl. Hawaii

Senator

Moderator
Det kanns som man behover en examen i detta, att anvanda vouchrar och avioser ar ju nast intill omojligt =(

Nej så svårt är det nog inte, så en kanske enkel förklaring :)
Om du skall boka en Aviosresa eller du skall uppgradera med Avios och/eller Gold for Two (GF2) krävs det att "samma platser" är lediga. Det vill säga att man måste ha "bonusplatser" tillgängliga för Avios i den kabinen du vill åka. Så om du har köpt Club World med cash, och vill uppgradera till First och betala med Gold for Two eller Avios, måste det finnas Avios platser som om du tänkte boka resan som Avios i First. Detta förvärras i ditt fall av att du letar efter 4 platser i en kabin med max 14 stolar..

När det gäller Gold for Two, finns det en väg runt detta om jag fattar rätt. BAs egna agenter kan inte detta, men vad jag uppfattar så kan en utbildat resebyrå boka Gold for Two i "A"-klass så det kväver ingen Avios plats. Du kan leta runt härinne i forumet för mera detaljer. Kanske @Homer har bra information om detta?
 

Homer

Medlem
När det gäller Gold for Two, finns det en väg runt detta om jag fattar rätt. BAs egna agenter kan inte detta, men vad jag uppfattar så kan en utbildat resebyrå boka Gold for Two i "A"-klass så det kväver ingen Avios plats. Du kan leta runt härinne i forumet för mera detaljer. Kanske @Homer har bra information om detta?

Tja, i september 2013 skrev jag såhär och har inget att tillägga, notera det rödmarkerade ;)

Jag tror som doktorn, om det däremot handlar om ARN-LHR-SYD antar jag, fast jag vet inte med säkerhet, att du måste välja vilket segment du vill uppgradera.
Det fungerar som att uppgradera med Avios så det måste alltså finnas platser i den klass du tänker uppgradera till
Dessutom finns det ett trick där man köper biljetten från en resebyrå och de ordnar uppgradering samtidigt.
Hur exakt det fungerar är jag inte insatt i, här är två länkar med instruktioner för resebyrån, Doktorn Concorde eller Senatorn vet kanske hur man går tillväga.
British Airways Travel Trade Online - Exec Club GUFT
British Airways Trade Support - Gold Upgrade for Two
British Airways Gold Guest List (GGL) - Bekräftade förmåner | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor


Notera även
Executive Club - Gold Upgrade For Two: Booking Instructions

Samt denna tråd
GUF2 - Travel Agent Booking - FlyerTalk Forums
 
Last edited:

Homer

Medlem
Har Ni kollat SAS, Finnair, KLM, Lufthansa mfl. till Manchester/Edinburgh/Newcastle/Leeds/Aberdeen/Glasgow då?
(bara en fördel att börja där istället för i London - samma biljettpris men fler Avioser och billigare hotell om man måste övernatta)

Finns även ett Norskt flygbolag som flyger till London, Manchester och Edinburgh? ;)

Norsk.jpg
 
  • Gilla
Reactions: WTP

trekker

Medlem

Nu blev det ingen bokning pa denna rean da det inte fanns nagot passande. Det blir att avakta till annandagen och hoppas pa rea. Nu till min fundering, om jag kor pa lite med BA i januari och februari kommer jag nog upp till 3500 TP vilket ger nasta voucher niva. Kan jag isafall anvanda dessa 2 voucher + vouchern uppgrade for 2 och uppgradera 4 biljetter i samma bokning fran WT+ till CW? Galler uppgraderingen bada strackorna eller bara ett leg isafall?
 

Senator

Moderator
Nu blev det ingen bokning pa denna rean da det inte fanns nagot passande. Det blir att avakta till annandagen och hoppas pa rea. Nu till min fundering, om jag kor pa lite med BA i januari och februari kommer jag nog upp till 3500 TP vilket ger nasta voucher niva. Kan jag isafall anvanda dessa 2 voucher + vouchern uppgrade for 2 och uppgradera 4 biljetter i samma bokning fran WT+ till CW? Galler uppgraderingen bada strackorna eller bara ett leg isafall?

Tänkte på dig idag i denna fråga:
BA.JPG


Sitter just nu och bevakar LHR-BOS med BA i december. Till min överraskning finns det ett antal dagar nu där flera av de dagliga avgångar har 4 platser i First...
 

kristerj

Medlem
Nu blev det ingen bokning pa denna rean da det inte fanns nagot passande. Det blir att avakta till annandagen och hoppas pa rea. Nu till min fundering, om jag kor pa lite med BA i januari och februari kommer jag nog upp till 3500 TP vilket ger nasta voucher niva. Kan jag isafall anvanda dessa 2 voucher + vouchern uppgrade for 2 och uppgradera 4 biljetter i samma bokning fran WT+ till CW? Galler uppgraderingen bada strackorna eller bara ett leg isafall?
Du kan kan kombinera alla vouchers mm i en och samma bokning, fast du får nog ringa BA för att få bokningen rätt. Uppgraderingen gäller alla sträckor, förutsatt att det finns tillgängliga platser.
 

trekker

Medlem
Tänkte på dig idag i denna fråga:
Visa bifogad bild 30194

Sitter just nu och bevakar LHR-BOS med BA i december. Till min överraskning finns det ett antal dagar nu där flera av de dagliga avgångar har 4 platser i First...
Just nu har jag bara strax under 400K avios och ingen 2 for 1 voucher, sa just nu har jag inte poang for 4 biljetter i first. Hade varit lockande att kopa under rean men tyvarr fanns inga bra datum da vi inte ville resa over jul. Funderar just nu om det ar vart att satsa pa att fa ihop nasta vouchrar och forsoka anvanda dessa till uppgradering - och samtidigt samla vidare tills jag har 450K avios och da skrapa in en 2 for 1 voucher ocksa. Forra gangen jag fick vouchern sa missade jag att anvanda den, daligt planering mao.
 

Dr. Miles

Expert
Om någon tänker att kreditera flygningar till American Airlines AAdvantage istället för British Airways Executive Club, finns det en pågågende kampanj (fram till 2015-JAN-10) vilket ger bonus miles per tur&retur.

Det gäller för oneworld JV flygbolags flygningar mellan USA/Kanada/Mexico och Europa.
  • 1 tur & retur: 20.000
  • 2 tur & retur: 40.000 (ackumulerad bonus miles: 60.000 miles)
  • 3 tur & retur: 65.000 (ackumulerad bonus miles: 125.000 miles)
Fly to Europe, Earn 125,000 bonus miles | American Airlines

OBS: Denna kampanj kräver förregistrering och registrerad adressen av AAdvantage konto ska vara i USA, Kanada eller Mexiko.
 
Toppen