Senaste nytt

Julkalendern lucka 3 - Trippla poäng till New York, Palma de Mallorca & Rom

Exakt. Och jag undrar hur SAS kommer hantera dom som redan bokat sina flyg och således kommer räkna med extrapoäng och kommer vara surare än vad jag är.

När det "bara" handlar om poäng så borde de ju göra en pudel och säga att de gjort fel istället för att göra folk irriterade. Samtidigt som de torskar x antal kronor på folk som struntar i att åka när det nu inte är möjligt att få dessa extrapoäng.
Jag trodde dessa generösa kampanjer var desperata drag för att få in pengar i ett akut läge (men de kanske har en sån här julkalender varje år?), men är man så snål (och dålig på att uttrycka sig klart och tydligt) så skjuter man sig ju bara i foten. Jag hade gärna försökt vara SAS trogen och åka med andra så lite som möjligt när de bjuder på såna här erbjudanden, men nu är jag inte så sugen längre.

SAS customer care och EB-gänget m.fl. är ju inte direkt de skarpaste knivarna i lådan. Deras svars tillförlitlighet brukar jag ta med en rejäl nypa salt.

Med lite tur är deras tolkning av bokningsdatum ungefär lika rätt som stavningen utav Luxemburg var i luckan den 12 december!!

SAS customer care och EB-gänget m.fl. är ju inte direkt de skarpaste knivarna i lådan. Deras svars tillförlitlighet brukar jag ta med en rejäl nypa salt.

Med lite tur är deras tolkning av bokningsdatum ungefär lika rätt som stavningen utav Luxemburg var i luckan den 12 december!!

Haha, ja jag såg den. Nä, ingen av dom jag pratat med i telefon har ju haft full koll på nån av kampanjerna utan har varit tvungna att ringa nånstans för att få svar på grejer. Hur svårt ska det vara att informera telefonsäljarna om vad som gäller om de nu har en speciell Eurobonus-relaterad avdelning gällande bokningar.

Haha, ja jag såg den. Nä, ingen av dom jag pratat med i telefon har ju haft full koll på nån av kampanjerna utan har varit tvungna att ringa nånstans för att få svar på grejer. Hur svårt ska det vara att informera telefonsäljarna om vad som gäller om de nu har en speciell Eurobonus-relaterad avdelning gällande bokningar.

Nej de har ju sällan koll på läget. Jag förstår att de kan behöva dubbelkolla vissa kniviga och ovanliga frågor. Men de gör det ju även på de mest simpla frågor. Trots det, upplever jag det som att de ändå svarar fel minst lika många gånger som de svarar rätt. Fördelen är att deras svar oftast är snävare än vad som sedan faktiskt verkligen gäller. Antar att de hellre svarar för snävt än utlovar för mycket när de inte vet vad som gäller.

För SAS verkar tyvärr många saker som är självklarheter på andra flygbolag vara mycket svårt!

Har de haft trippla poäng till NYC en andra gång på julafton tidigare år alltså?

Det var någon som följt julkalendern tidigare år som skrev i någon tråd om att tidigare år så har man kunnat boka alla erbjudanden som varit de 23 första dagarna på julafton. Huruvida det stämmer eller ej vet jag inte.

Som sagt det är väl en tolkningsfråga och vissa uppfattar det onekligen som att det enbart gäller den aktuella dagen och andra uppfattar att det räcker med att anmäla sig den aktuella dagen.
Helt klart kunde SAS ha varit tydligare i vad som faktiskt gäller med att specificera om bokning måste göras samma dag eller i något tidsintervall.

Tittar man vad soms tår på luckan nu så kan man läsa följande
3 december

Packa solglasögonen och äventyrslusten! Res under perioden 14 januari till 10 mars 2013 till Rom, Palma de Mallorca eller New York och samla upp till tre gånger så många Extrapoäng som vanligt – från 3 000 upp till 27 000!

------------------------------------------

Erbjudandet gäller för EuroBonus medlemmar den 3 december 2012. Trippla Extrapoäng ges i alla bokningsklasser på direktlinjer från: Stockholm, Köpenhamn, Oslo. Poängantalet varierar beroende på destination och bokningsklass. Poängen sätts in på ditt konto efter avslutad resa, som ska ske senast 10 mars 2013.
EuroBonus julkalender - SAS

Är detta något som kommit till i efterhand? Där står det ju att erbjudandet enbart gäller den 3e december 2012.
Enligt mig är erbjudandet att få en massa extrapoäng om man bokar samma dag, inte att erbjudandet var att anmäla sig den dagen.

Men som sagt, det är väl en tolkningsfråga.

Det som står i luckan idag är inte samma som stod när jag registrerade mig. Jag tog ingen skärmdump den 1 eller 3 december, däremot skrev jag ned vad som stod i luckan och även svaret jag fick efter att jag registrerade mig. Så jag vidhåller fortfarande att det var registreringen som skulle göras de dagarna för att erhålla extrapoängen.
Jämför med dagens kampanj där det erbjuds en resa till München för 7500 poäng, där står det klat och tydligt "”Boka en resa idag från bara 7500 poäng"

Bara man signade upp sig just den DAGEN, sen kunde man boka från närsomhelt men resa mellan 14 januari och 10 mars, så tolkar jag det..:).

Bara man signade upp sig just den DAGEN, sen kunde man boka från närsomhelt men resa mellan 14 januari och 10 mars, så tolkar jag det..:).

Det spelar ju dessvärre ingen roll hur vi tolkar det eftersom SAS hävdar att det var bokning den dagen de menade. Och att raden "erbjudandet gäller den 3 december" styrker det. Patetiskt. De borde såklart erkänna att de varit otydliga.
Har dock ännu inte fått svar på mitt andra brev på customer care-sidan så vi får se vad de säger.

Är det förresten någon som bokat resa en annan dag än den 3/12 (under den aktuella perioden)? Och som kanske också kontaktat SAS?

Toppen