Senaste nytt

Julkalendern lucka 3 - Trippla poäng till New York, Palma de Mallorca & Rom

Nu fick jag ett seriösare mailsvar från SAS:

"Hej,

Nu har jag kontrollerat med den som är ansvarig för kampanjen både i Julkalendern och övriga Eurobonuskampanjer.

Svaret lyder;

””Men för trippla poäng i Julkalendern i dagens lucka (den 3 december för destinationerna Rom, Palma Mallorca och New York), gäller endast att signa upp för resor till de destinationer som står i ”dagens lucka”.

Sen ska de resa och boka under perioden 14 januari – 10 mars 2013.””

Så det är bara att planera och boka resan och vänta på att poängen trillar in efter avslutad resa.

Självklart ska det gå att ha en konversation via e-post om man varit i kontakt med SAS Customer Care via Feedback-formuläret, jag tar det vidare till ansvariga att inte skicka svaret från No reply-adressen.

Med vänlig hälsning
Annikki Hägglund
Global Internet Support
SAS
Department OERHX
Tel: 0770 - 727 727
Tel +46 8 797 4000
Fax: 0660 - 686 199"

Bra besked alltså. Har dock frågat henne om hon verkligen menar att man då måste vänta med att boka till den 14 januari. Verkar också lite märkligt.

Hon skrev tydligen fel:

"Hej igen,

Du kan boka idag eller kommande dagar, bara du reser under perioden 14 januari - 10 mars 2013. Det viktiga är att du registrerade dig för trippelpoäng den 3 december för att delta i kampanjen."

Då verkar det som om de själva konstaterat att de inte varit helt tydliga med vad som gällde, skönt att det är klargjort nu i alla fall.
Tanken var väl att det skulle vara enbart den 3e som det gällde för bokning men att de glömde den "lilla detaljen"

Kan även meddela att de bekräftat att man erhåller trippla statushöjande baspoäng (om man fick det personliga emailet i fredags och klickade på länken) SAMT trippla extrapoäng (om man registrerade sig den 3/12) om man reser inom den period som angivits.

Kan även meddela att de bekräftat att man erhåller trippla statushöjande baspoäng (om man fick det personliga emailet i fredags och klickade på länken) SAMT trippla extrapoäng (om man registrerade sig den 3/12) om man reser inom den period som angivits.

De trippla statuspoängen går ju dock inte att använda, de är ju enbart för status.
Blir väl totalt poäng x3 om jag tolkat det rätt, 1/3 som baspoäng och 2/3 som extrapoäng. De 2/3 extrapoäng fungerar dock som statuspoäng om man fick kampanjen.

De trippla statuspoängen går ju dock inte att använda, de är ju enbart för status.
Blir väl totalt poäng x3 om jag tolkat det rätt, 1/3 som baspoäng och 2/3 som extrapoäng. De 2/3 extrapoäng fungerar dock som statuspoäng om man fick kampanjen.

Är det någon som förstår hur SAS räknar 2/3 extrapoäng här?
Får man dubbel mängd av baspoängen eller endast dubbelpoäng av mängden baspoäng man tjänar på resan?

Det som får mig att fundera är att det står från 3 000 upp till 27 000!

CPH - EWR t/r ger
i economy 7800 för basmedlemmar
men jag är EBG så i economy får jag 9750 baspoäng

men åker jag i C så får jag 15600 för EBB och för mig som EBG 19500 baspoäng.

Economy
EBB 7800 + 7800x2 i extrapoäng = 23400
EBG 9750 + 9750x2 i extrapoäng = 29250

Business
EBB 15600 + 15600x2 i extrapoäng = 46800!!
EBG 19500 + 19500x2 i extrapoäng = 58500!!

Vilken ska man räkna med?
Jag skulle kunna tänka mig en milerun CPH-EWR men vill gärna veta hur mycket man eg. får.

Hej!

Gällde inte det med baspoängen att man bokade senast sista Decemeber 2012?
Däremot extrapoängen tom att man bokar senast 14e Januari och avslutar resan senast 10 Mars

Mvh

Toppen