Senaste nytt

Julbonus 6000 extrapoäng Amex Elite

Lägger den här då frågan berör.
Är detta den senaste kampanjen som rullat vad gäller elite kortet?
Platinum har ju behållt ett väldigt bra värde 2021 medans elite verkligen gått på tomgång.
Eller har jag missat något?
Värdet på 20k baspoäng och voucher i all ära men borde det inte vara hög tid för någon kampanj även för elite?
Senaste var en månad med fri lounge på ARN. Man kan även diskutera om förlängningen av vouchers var en kampanj eller ej I övrigt har du rätt.
 
Jag är inte bitter på något vis, fattar bara inte logiken.
20k statuspoäng i tider där status per automatik förlängs, värde tveksamt.
Byggs EB med 20p/100kr, absolut, men du bygger MR med de vanliga korten med.
Lounger, ok, men det har ju varit och är fortsatt en haltande produkt som jag tolkar det.
Jag har kvar mitt elite men i efterhand funderar jag på varför, hade kunnat sagt upp det, sparat 4800kr och dessutom fått en bonus när jag signat upp igen för att komma åt statuspoängen.
Det är ju inte så att jag upplever en ansträngning för att behålla mig som kund i jämförelse med platinum.
Det kanske är fel att jämföra men i kostnad så är de ju i samma kvarter, eller grannskap i alla fall.

Edit: medans jag skrivit så har jag blivit halvt som halvt tvåa på bollen..
 
Jag är inte bitter på något vis, fattar bara inte logiken.
20k statuspoäng i tider där status per automatik förlängs, värde tveksamt.
Byggs EB med 20p/100kr, absolut, men du bygger MR med de vanliga korten med.
Lounger, ok, men det har ju varit och är fortsatt en haltande produkt som jag tolkar det.
Jag har kvar mitt elite men i efterhand funderar jag på varför, hade kunnat sagt upp det, sparat 4800kr och dessutom fått en bonus när jag signat upp igen för att komma åt statuspoängen.
Det är ju inte så att jag upplever en ansträngning för att behålla mig som kund i jämförelse med platinum.
Det kanske är fel att jämföra men i kostnad så är de ju i samma kvarter, eller grannskap i alla fall.
Amex Elite och Amex Platinum är helt skilda produkter och ska inte jämföras. Sas har en hel del inflytande på Elite kortet. Platinum är dessutom drygt 40% dyrare och ett globalt kort som finns på flera marknader.

Om du inte ser värdet med Elite är det bara säga upp och skaffa premium så länge. När du anser att det är värt igen kan du ju skaffa det på nytt.
 
Amex Elite och Amex Platinum är helt skilda produkter och ska inte jämföras. Sas har en hel del inflytande på Elite kortet. Platinum är dessutom drygt 40% dyrare och ett globalt kort som finns på flera marknader.

Om du inte ser värdet med Elite är det bara säga upp och skaffa premium så länge. När du anser att det är värt igen kan du ju skaffa det på nytt.

Detsamma gäller ju för Platinum med, uppsägning vid inget eller dåligt upplevt värde, där verkar ju iofs Amex inse detta och ger en hel del bonus grejer till kunderna.
Jag håller med om att det i Elites fall inte ges något sånt incitament för att behålla kunderna.
Båda korten måste ju betecknas som resebetonade kort.

Jag är inte direkt intresserad av sign upp bonus utan behåller mitt kort, jag har iofs rest mig igenom pandemin, oavsett då vouchers är min primära anledning till Elit kortet.
Det är kanske detta Amex ser också, dvs att folk fortsatt behåller sina kort och spenderar på dem för att få vouchers och då finns det ju inget incitament från Amex sida att ge något gratis om merparten av kunderna ändå behåller korten trots pandemi och minskat resande.
 
Detsamma gäller ju för Platinum med, uppsägning vid inget eller dåligt upplevt värde, där verkar ju iofs Amex inse detta och ger en hel del bonus grejer till kunderna.
Jag håller med om att det i Elites fall inte ges något sånt incitament för att behålla kunderna.
Båda korten måste ju betecknas som resebetonade kort.

Jag är inte direkt intresserad av sign upp bonus utan behåller mitt kort, jag har iofs rest mig igenom pandemin, oavsett då vouchers är min primära anledning till Elit kortet.
Det är kanske detta Amex ser också, dvs att folk fortsatt behåller sina kort och spenderar på dem för att få vouchers och då finns det ju inget incitament från Amex sida att ge något gratis om merparten av kunderna ändå behåller korten trots pandemi och minskat resande.
Det är ju lite så, jag har ju ändå mitt kvar och vill inte släppa det. Jag är nog inte den som hoppar fram och tillbaka mellan produkter heller, lojalitet lönar sig, lite så.
Jag kan dock inte slå bort tanken om att det är extremt tyst kring produkten.
 
Toppen