Senaste nytt

Julbonus 6000 extrapoäng Amex Elite

Anmälde mig nu via chatten. Måste säga att jag är imponerad över att det gjordes av en chatbot (så jag tolkar det då det är standardfraser rakt igenom). Denna chatbot kanske var förberedd redan innan eller så var det någon som var jäkligt snabb på att konfigurera upp detta scenario. Skönt att det löste sig så smidigt.
Jag fick autosvar att det är problem och att jag ska vänta på Amex expreiences appen och få en push notis och registrera mig då... oklart när. Ingen registrering via chatt för mig :(
 

mha321

Medlem
Ja 1p per krona som Lufthansa Mastercard körde med december 2018 var mer rättvist mot storspenderare.
Poängen (!) är väl dock inte att det ska vara rättvist, utan att locka till mer spend. Och är man storspenderar och på något sätt intresserad av Eurobonus så lägger man troligen redan den spenden på sitt EB Amex, så det blri bara en kostnad utan att dra in extra spend.

LH Mastercard hade väl just som mål att locka över lite spend från Amex...
 

Irene

Medlem
Ringde till Elite kundtjänst och mannen som svarade fixade allt manuellt. Det gick riktigt snabbt. Nu är det bara att vänta på en bekräftelse via e-mail från Amex.
 

Robert flysas

Moderator
D22034CB-CE85-4DB3-988E-046BA06198FD.jpeg
Japp, det kommer info automatiskt i chatten, många har troligen anmält detta problem. Får hoppas det fixar till sig snart.
 
Lustigt, det verkar vara lite olika svar i chatten. Jag fick precis "I'll certainly try my best to enroll you in the offer as we want all our SAS Elite card members to avail this offer which we specially launched during these challenging times". Låter inte helt 100% pålitligt :)
 

fcx

Medlem
Jag tror att något är på väg att hända på hemsidan också. Nu ser det ut så här när man klickar på länken i mailet.

upload_2020-12-1_18-28-23.png
 
Toppen