Senaste nytt

Jorden runt och lite till på 380 dagar (OneWorld?)

anotherday

Ny medlem
Det visste inte ens jag. Men trevligt isåfall. Svårt att ta sig härifrån blir det ju, men ground-leg till Stockholm och så är det problemet ur världen. Blir nog två RTWs till slut och en bonus spend som kronan på verket. Köper jag detta med rätt kreditkort och tajming måste jag väl ändå få tag i minst en 2-4-1 och poäng nog. Fru och barn reser mindre men blir väl som min i kostnad.

Tack igen för hjälpen.
 
De testade förrförra året och nu kör de dagligen om jag inte har fel, dessutom så kör BRA codeshare med Finnair om man tvunget ska via Stockholm ;)
 

palmen

Moderator
Det visste inte ens jag. Men trevligt isåfall. Svårt att ta sig härifrån blir det ju, men ground-leg till Stockholm och så är det problemet ur världen. Blir nog två RTWs till slut och en bonus spend som kronan på verket. Köper jag detta med rätt kreditkort och tajming måste jag väl ändå få tag i minst en 2-4-1 och poäng nog. Fru och barn reser mindre men blir väl som min i kostnad.

Tack igen för hjälpen.
Du säger att du vill åka One world men ska få en 2-4-1 och poäng till den. Får inte riktigt ihop det då 2-4-1 är inom Star alliance. Eller menar du BAs motsvarighet. Den kräver väl dock 500k spend för en voucher?
 

agehall

Medlem

Köper jag detta med rätt kreditkort och tajming måste jag väl ändå få tag i minst en 2-4-1 och poäng nog. Fru och barn reser mindre men blir väl som min i kostnad.

Tror det brister lite i de akademiska delarna här. Om vi utgår från att du bara har en fru (det framgår bara att ni avser att resa med ett barn, inte hur många fruar du har) så blir det 3x30k=90k totalt. Det är visserligen på god väg mot en 2-4-1-voucher inom Star Alliance om du köper detta med ett SAS EuroBonus Elite-kort, men det ger dig bara ca 18k poäng, så om du inte har en faslig massa poäng liggandes hos Eurobonus redan är den vouchern ganska värdelös för din del.

Däremot bör du få ihop en hel del poäng inom one world och om du krediterar till BA kan du skaffa deras MasterCard i Sverige. Det är dock ungefär det sämsta kort du kan ha för att samla poäng och vouchers. Det enda som är bra med kortet är självriskreducering när man hyr bil. Du får 10 avios/100kr du spenderar och du måste spendera 500k för att få en 2-4-1-voucher som enbart gäller på BA (och därmed har skatter/avgifter som är lika stora som en normal flygbiljett!).
 
Toppen