Senaste nytt

Jorden runt med Agehall 2015 - Häng med!

Ja. Jag är ju som sagt ingen flygplansnörd, men det är ändå skoj. Det är ju inte jätteofta det händer att man blir tillfrågad om att komma upp på flightdeck. :) Du får väl snacka med ANA-folket - de kanske kan ordna det när ni landat. Du kommer ändå att ha gott om tid på HND, så du behöver inte stressa iväg.

På vägen till NRT såg jag även att det fanns en utsiktsplats ovanpå terminalen, så om man åker upp till plan 4 eller 5 så borde man kunna gå ut och titta på plattan.
Innan takeoff har jag ibland fått komma fram och titta under förberedelserna, alltid kul. Det har dock varit på eget initiativ och vore ju kul om man blev frambjuden på initiativ av besättningen. Får se hur det blir på mina ANA-flighter framöver :)

Grymt kul att hänga med på resan. Vad säger ni rutinerade First-rävar, är det lätt att få göra ett besök i cockpit när man åker First om man frågar?
Jag har frågat Lufthansa och det var inga problem innan takeoff, även på SAS longhaul har det varit OK innan takeoff. Under tiden man flyger har jag dock alltid fått nej.
På Lufthansa så kom pursern ombord och presenterade sig och undrade om hon kunde göra något för mig, frågade då om man fick besöka cockpit och 30 sekunder senare var jag inbjuden efter att hon kontrollerat med kapten först :)

En klar fördel med att flyga first om man vill in i cockpit, är att man sitter nära till, så det är enkelt och det stör ingen annan ombord. Det tror jag underlättar. Tillsammans med att man är i förstaklass i sig då.

Det låter mycket troligt. Se t ex Uniteds täckningskarta:
05-28-14_WiFi-full-coverage-map_921x690.jpg
Ja och inte ens inom coverage funkar det nåt vidare. Gjorde 2 legs i domestic F ORD-SEA-ORD utan att mer än några paket kom igenom. Skräp.

Hmm, du har nog rätt - de dolde sig i en rad högre upp som jag inte såg. Finns uppenbarligen förbättringspotential i earnings tabellen FT upprätthåller...

Isåfall rekommenderar vi ABZ via alla tillåtna flygplatser...
BA andrade val litei varas? Jag upptackte just att jag fick 20+20 for ARN-LHR-MAN i ET H-klass. Ett litet plaster pa saren for en hyfsat dyr ET biljett.

Det stämmer. På dyra ET-fares får man 20TP ARN-LHR. HEL-LHR får man tom 40TP på! På de riktigt billiga (som man tyvärr ofta hamnar i) får man dock bara 5TP numera ARN-LHR.

Toppen