agehall
Medlem
Med tanke på den låga beläggningen så hade man kunnat tycka att du borde ha sluppit dela stol 2A med en medpassagerare...![]()
Det kanske var frivilligt som jag tog en till i sätet..
Jag menade givetvis att de satte sig på 1/2K, inte A.
@agehall , Det märks att du är mycket nöjd med servicen du fick ombord på ANA i första klass.
Det kan man lugnt säga. Det är många som har att lära av detta. Det är som sagt varken svårt eller dyrt att göra mycket av det som gör ANA lysande i First.
Det kan vara lite svårt att uttrycka vad det är som gör att ANA sticker ut på den punkten men detta att det alltid tar exakt 5 sekunder för någon att dyka upp efter man tryckt call knappen sammanfattar mycket. Man får känslan av att deras genuint högsta vilja är att deras, speciellt, första klass passagerare skall få bästa möjliga service.
Kunde nog inte ha sagt det bättre själv. Det känns inte plastigt eller oäkta utan de verkar genuint bry sig om en.
Inte en rättvis jämförelse men SAS business kan också vara ok ifall personalen har en bra dag.
På ANA F låter personalen inte något sådant spela in överhuvudtaget.
Exakt! Det verkar inte vara någon som helst slump involverad.
Själv har jag en flygning med JAL F snart.
Det ska bli intressant att få se om de håller samma höga nivå.
Jag ser fram emot att höra vad du tycker! Jag har av någon anledning (helt ogrundat!) fått för mig att jag inte gillar JAL. Jag har dock aldrig flugit med dem, så jag förstår inte varför jag har sådana fördomar. De behöver botas!
Ja, förvånansvärt bra. Jag hade räknat med att vara helt död, men det var jag inte. Till viss del kan det ju ha att göra med att jag inte tömde baren, men ändå...Hur kändes det efter 2 F flyg på raken?
Själv kändes det över förväntan efter mina 2 Asiana F på raken.
Jag trodde först det var skämtsamt menat med 5 sekunders "regeln" men de har alltså en sådan? Det otyget har jag bara hört i helt andra sammanhang tidigare.![]()
Ja, i första inlägget var det lite skämtsamt - tänkte att de nog bara lyckades komma så snabbt. Men efter att ha upplevt det på två flighter så tror jag inte det var en slump.
Är så uppslukad att jag glömde bort att gå ner med dottern på förskolan så nu när jag får skäll av fru och förskolepersonal måste jag försöka förklara VARFÖR hon är sen.... Wish me luck!
Haha - den kan bli jobbig!
"Err, jo, alltså, du förstår, det är en kille som flyger jorden runt i förstaklass och jag var bara tvungen att läsa hans rapport..."
Går säkert hem bra hos dagispersonalen.
Hade jag varit kvinna och gift med dig, hade du fått ett rungande JA !!!
du vill möjligvis inte adoptera mig ?![]()
Jag får kolla det med hon där hemma. Dock så blir det lite problem med dina hundar för våra är "rasister" - de funkar enbart med andra av samma ras (Puli).
Och Hong Kong?
Tyvärr inte denna gång min vän, men jag ska boka en tur ner till dig snart. Lovar!