Senaste nytt

Joels Trollerilåda - awardsökmotor

@Faustus jag kan inte söka SAS Business om jag anger fler passagerare än 1. Ett konkret exempel är flighten den 25 juli från ARN till EWR. Den finns med när jag söker på en enda passagerare, men inte om jag ändrar till 2. Samma flight finns på både SAS och United.com med två platser kvar.

Jag letade efter länken till dokumentationen men hittar den inte längre...

@Faustus jag kan inte söka SAS Business om jag anger fler passagerare än 1. Ett konkret exempel är flighten den 25 juli från ARN till EWR. Den finns med när jag söker på en enda passagerare, men inte om jag ändrar till 2. Samma flight finns på både SAS och United.com med två platser kvar.

Jag letade efter länken till dokumentationen men hittar den inte längre...
Ping @Faustus

Är du utomlands? Tror att @Faustus har gjort en begränsning så att sidan enbart kan användas ifall du är i Sverige (eller om du använder VPN etc... tror jag).

Jag är i Kambodja just nu, lite svårt att fixa något om den är gått sönder. Man kommer inte åt sidan från USA, Kanada och Holland tror jag.

SAS business har jag inte lagt in, borde kanske göra det. Har mest varit fokus på dom biljetterna som det funnits första klass på.

Nu var det några månader sedan jag arbetade med motorn på riktigt. Har varit mycket med andra projekt. Jag för en dialog med SAS om att köra deras flight data. Just nu crawlas den ut vilket är den stora flaskhalsen.

Problemet är att star saknar infrastruktur för att kunna göra den typen av sökningar. just nu skulle man då betala för varje sökning, vilket blir ohållbart om man ska processa miljoner kombinationer av flighter

Toppen