Senaste nytt

Jakten på Team 15 - Jorden runt på 10dagar

selvud

Medlem
Så var det då dags, tidig morgon började med SJ ner till Köpenhamn, försenat, men var i god tid, så spelade ingen roll.

Gick undan i FastTrack, sedan lite käk i loungen. För en nybörjare som mig (avseende Guldstatus och C klass) så provade jag både den vanliga och guld loungen, den senare är mot förval framöver. Fullt med folk i bägge.

Snart avfärd, då med min enda flight i Business.

Attachments

• IMG_8482.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 166
  • IMG_8483.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 145

selvud

Medlem
Så bar det av vidare till LAX med SAS Business Bonus, väl på plats nyttjades den redan förberedda CBP MPC (gick fint trots att det var första inresan på detta passet/estan), tack vare appen var kön på ca 10personer och 5min jämfört med säkert 150personer före i kön. Tack för tipset!

Free shuttle till Hyatt House och efter omklädnad en tur till Downtown, ett misstag skulle det visa sig 2x 50min spårvagn och inte mycket att se pga. mörker. Troligen hamnade jag fel i stan också. Blev en lite smakportion av Udonnudlar.
Hittade en god och prisvärd hamburgare inte långt från hotellet, snart sömn efter en lång dag, imorgon reser jag vidare, då med Delta.

(inte blivit kompis med inläggande av bilder dock, trots att jag suttit 30min nu med detta inlägg)

Flygbolag: 1 / 15
Los Angeles: 18 ˚C

1733547513036.png

1733548003814.jpeg

IMG_8492.jpeg

IMG_8493.jpeg

Visa bifogad bild IMG_8499-min.jpeg
Visa bifogad bild IMG_8505-min.jpeg
Visa bifogad bild IMG_8506-min.jpeg

palmen

Moderator
Free shuttle till Hyatt House och efter omklädnad en tur till Downtown, ett misstag skulle det visa sig 2x 50min spårvagn och inte mycket att se pga. mörker. Troligen hamnade jag fel i stan också. Blev en lite smakportion av Udonnudlar.
Hittade en god och prisvärd hamburgare inte långt från hotellet, snart sömn efter en lång dag, imorgon reser jag vidare, då med Delta.
Downtown i LA är inget att hurra för, betydligt trevligare med andra områden närmre kusten enligt mig.
Men vill man ha burgare finns en av världens 10 bästa burgre där (enligt Burger Dudes), Amboy Quality Meats & Delicious Burgers. Howlin Ray ligger precis bredvid också för de som vill köa för kyckling.

selvud

Medlem
Deltas Sky Club på T3 var stor och välfylld, bra utbud på frukost. Kom inte in automatiskt utan personalen fick knappa på sin dator en stund.
hade sedan problem med att checka in på returen från MEX, enl. Deltas personal pga att jag inte gjort första legget ännu, lät inte sannolikt, men men.
lyckats vid transfer disken innan immigration i MEX få ett boardingkort med EBG nummer och fritt val av sittplats, saknar dock Skypriority koppling på boarding kortet, lite kvar med integrationen mellan systemen alltså.

Uber till hotellet, därefter bjöd Mexico City på tacos och härligt väder

Flygbolag: 2 / 15
Mexico City: 23 ˚C

1733664832718.png

IMG_8509-min.jpeg

Visa bifogad bild 1733665201384.jpeg

Visa bifogad bild 1733665239710.jpeg

Visa bifogad bild 1733665266430.jpeg

Visa bifogad bild 1733665313047.jpeg

Visa bifogad bild 1733665362247.jpeg

Mr Basic

Medlem
Tack för att du tar dig tid och låter oss hänga med. :)
Menar du på allvar att endast en(1) sträcka är i business (och den började du med)? :rolleyes::eek:

selvud

Medlem
Retur till LAX med Aeromexico, loungen krävde manuell hantering även här, pga. avsaknad av koppling mellan EBG och Skypriority.
Loungen var inte mycket att hänga i gran. Vitt bröd med creme cheese var bland det ”bästa”.

Kaos vid boarding (buss), ingen prioritering gällde. Flighten avgick en timme sent, men landade endast fem minuter sent. Verkar var mycket luft i tidtabellerna.
Helt okej flygning, platsen var kanon (nödutgång).

Väl åter på LAX gick immigration smidigt, likaså säkerhetskontrollen in airside igen.
Begav mig mig AirFrance lounge, en bit att gå, men väl värt! Manuell kontroll av accessen även i denna loungen.
Ljust, fräscht och bra utbud på mat och dryck. Dåligt med bilder i denna uppdatering, troligen pga. den mängd champagne som dracks ;)
(passar att citera Churchill här: ”Champagne ska vara kall, torr och gratis.”)

Vidare mot Taipei med China airlines, trots den långa flygturen mycket smidig, gott om utrymme för benen och ledig stol mellan mig och damen på andra sidan tresätet i mitten.
Bra services, helt okej mat, sov gott och länge, immigration i Taipei krävde ifyllande av arrivalcard, ny info för mig, men headsup för andra som ev. Skall dit. Sedan hotelltransferbus.
Nu försöka sova igen på Novotel vid flygplatsen.
Vidare imorgon fm.

Flygbolag: 4 / 15
Taipei: 23 ˚C

1733759620310.png

Visa bifogad bild 1733759683372.jpeg
Visa bifogad bild 1733759714327.jpeg

Visa bifogad bild 1733759740702.jpeg

selvud

Medlem
Tack för att du tar dig tid och låter oss hänga med. :)
Menar du på allvar att endast en(1) sträcka är i business (och den började du med)? :rolleyes::eek:
Från början var allt ekonomi (revenue, med undantag för första sträcken som var reward ekonomi), men det ramlade in lite poäng och det fanns business tillgängligt så valde att ändra till business. Från början tänkte jag lite som du är inne på, varför första sträckan C när resten är det inte, men bestämde mig för att det i detta fallet var värt det.

Toppen