Retur till LAX med Aeromexico, loungen krävde manuell hantering även här, pga. avsaknad av koppling mellan EBG och Skypriority.
Loungen var inte mycket att hänga i gran. Vitt bröd med creme cheese var bland det ”bästa”.
Kaos vid boarding (buss), ingen prioritering gällde. Flighten avgick en timme sent, men landade endast fem minuter sent. Verkar var mycket luft i tidtabellerna.
Helt okej flygning, platsen var kanon (nödutgång).
Väl åter på LAX gick immigration smidigt, likaså säkerhetskontrollen in airside igen.
Begav mig mig AirFrance lounge, en bit att gå, men väl värt! Manuell kontroll av accessen även i denna loungen.
Ljust, fräscht och bra utbud på mat och dryck. Dåligt med bilder i denna uppdatering, troligen pga. den mängd champagne som dracks

(passar att citera Churchill här: ”Champagne ska vara kall, torr och gratis.”)
Vidare mot Taipei med China airlines, trots den långa flygturen mycket smidig, gott om utrymme för benen och ledig stol mellan mig och damen på andra sidan tresätet i mitten.
Bra services, helt okej mat, sov gott och länge, immigration i Taipei krävde ifyllande av arrivalcard, ny info för mig, men headsup för andra som ev. Skall dit. Sedan hotelltransferbus.
Nu försöka sova igen på Novotel vid flygplatsen.
Vidare imorgon fm.
Flygbolag: 4 / 15
Taipei: 23 ˚C
Visa bifogad bild 1733759683372.jpeg
Visa bifogad bild 1733759714327.jpeg
Visa bifogad bild 1733759740702.jpeg