Jag borde vetat bättre än att be om polarrulle efter kl 16:00 på SK166 idag.
"De får man bara fram till kl 16:00" sa purser konkret. "Men du ropade ut att vi i Plus får välja från sortimentet, och berättade att polarrullen finns ombord och säljs?" sa jag såklart. Pursern visste dock vad som gällde: "De måste ju säljas till Go. Vi får se om det blir någon kvar."
Som ni kanske anar pratade inte pursern mer med mig på denna flygning. Inte ens för att förklara att de (uppenbarligen?) tog slut.
Allt för att jag inte ville äta denna minimala Fresh Bite (som inte var något jag gillade—och jag var lite hungrig).
Jag är trött på SAS modifiering av Plus-konceptet till specialregler. Det var ju ett extremt enkelt koncept. "SAS Plus får välja något från Cafésortimentet". Yippe. Enkelt. Inga konstigheter. Men även det kan SAS krångla till.
Ja, jag har märkt över senaste tiden att de slutat att faktiskt säga att Plus får välja från sortimentet, och börjat dela ut "det som gäller" vid denna tid i ett försök att uppenbarligen minska konsumtionen i Plus.
Är inte livet på dyra Plus-biljetter glamouröst så säg?
Jag är less.
(och har således reklamerat den delen av min resa)
PS: Någon får gärna prova att gå och sätta sig i Go istället en stund, be att få köpa polarrullen, och sedan skicka kvittot till SAS. Just to prove a point...
Edit: Även om inget kommer ske av det hela, så är det enkelt. Så en anmälan till Konsumentverket om otillbörlig marknadsföring var det värt.