Senaste nytt

Jakten på Eurobonus-miljonen

Då kör vi igen, denna gång runt jorden. Rutten är enligt följande:

CPH-CDG-LHR-MIA-MEX-LAX-SEA-YVR-ICN-CAN-BKK-SGN-HAN-PVG-XMN-HAN-TPE-SIN-CGK-JED-IST-SAW-CPH

map.gif

Avfärd 03:40 på morgonen till Kastrup.

IMG_5029.JPG

I princip tomt tåg.

IMG_5030.jpg

Väl vid Air France incheckning så verkar EBG numret inte ha kommit med. Ber agenten dubbelkolla igen och efter att ha lagt till numret på nytt så kommer Sky Priority/SK Elite Plus med, men numret verkar inte skrivas ut på boardingkortet. Good enough. Någon annan som inte heller har fått numret utskrivet med Air France?

Snabb sväng till SAS loungen för frukost, även här väldigt tomt.

IMG_5031.JPG

Till frukost blir det ägg, fralla, sallad och kaffe.

IMG_5033.JPG

Framme i Paris, snabb resa och fint väder på väg ner.

IMG_5035.JPG

IMG_5037.JPG

Raka vägen till Air France Salon F.

IMG_5038.JPG

Blev stoppad med flera andra och informerad att om två månader så kommer en ny rutin att införas, nämligen att man ska gå till den lounge som är närmast ens gate. Personalen vet om du har hamnat fel genom att en LED-indikator lyser rött längst ner efter att man har passerat glasgaten.

Blev dock insläppt. Bad också att trippelkolla att EBG numret inte skrivs ut på AF boardingkort och efter att receptionisten hörde sig för med supervisor så blev svaret att det finns inlagt i systemet, men endast SK Elite Plus skrivs ut.

En trappa upp finns dusch, men här får man vara beredd på att varmvattnet inte är konstant.

IMG_5039.JPG

Utbudet av mat och dryck kan med fördel utökas. Det fanns frallor, ägg, fruktsallad, pannkakor och diverse kakor.

IMG_5040.JPG

Förflyttat mig från F-loungen till K-loungen. Helt tomt i passkontrollen, gick på mindre än 5 minuter. K-loungen är mindre, har sämre ljusinsläpp och har inte lika bra matutbud som F-loungen. Så stanna i F tills flyget går. Från F till K tar det cirka 15 minuter.

IMG_5042.JPG

Kollade precis reglerna via Timatic för att åka till Storbritannien och såg att de ska införa ETA nästa år.

Effective 5 March 2025, nationals of Sweden are advised to apply for an Electronic Travel Authorisation (ETA). More information can be found at www.gov.uk/electronic-travel-authorisation.

Framme i Paris, snabb resa och fint väder på väg ner.

Visa bifogad bild 159519

Visa bifogad bild 159520

Raka vägen till Air France Salon F.

Visa bifogad bild 159521

Blev stoppad med flera andra och informerad att om två månader så kommer en ny rutin att införas, nämligen att man ska gå till den lounge som är närmast ens gate. Personalen vet om du har hamnat fel genom att en LED-indikator lyser rött längst ner efter att man har passerat glasgaten.

Blev dock insläppt. Bad också att trippelkolla att EBG numret inte skrivs ut på AF boardingkort och efter att receptionisten hörde sig för med supervisor så blev svaret att det finns inlagt i systemet, men endast SK Elite Plus skrivs ut.

En trappa upp finns dusch, men här får man vara beredd på att varmvattnet inte är konstant.

Visa bifogad bild 159522

Utbudet av mat och dryck kan med fördel utökas. Det fanns frallor, ägg, fruktsallad, pannkakor och diverse kakor.

Visa bifogad bild 159523
Hur dags var du där? Utbudet varierar väldigt mycket över dagen. I lördags kl 18.30 fanns knappt nånting framdukat men sen kl 19.00 fanns två varma rätter, kallskuret, desserter mm.

Resan CDG-LHR igår var odramatisk och tog cirka en timme. Drabbades dock av en förkylning tack vare passageraren bredvid mig. Som tur är så har jag tagit med mig Virusseptin som har fått mig tillbaka på benen idag. En promenad på fem minuter så kom man fram till Premier Inn T4.

IMG_5045.JPG

Mina poäng från AirEuropa har fortfarande inte kommit in. Gänget borta på FT har tydligen hittat en lösning som gör att man inte får felmeddelandet när man ska ansöka om missade poäng. https://www.flyertalk.com/forum/36681929-post10.html

Efter att ha följt guiden steg för steg så postades poängen från AirEuropa automatiskt.

Screenshot 2024-11-21 at 03.09.26.png

Nu blir det frukost och förberedelse för Virgin Atlantic till Miami.

Last edited:
Efter att ha tagit tunnelbanan från T4 så var man framme vid T3 cirka 10 minuter senare.

IMG_5046.JPG

Jag gick direkt till Virgin Atlantic ticket desk för att dubbelkolla att boardingkortet hade korrekt EBG-nummmer. Allt var i sin ordning.

Passade på att fråga hur mycket det skulle kosta att uppgradera till Premium Economy respektive Upper Class. Det kostade 249 pund respektive cirka 1100 pund. Jag valde att uppgradera till Premium Economy med tanke på att det dels är en 10-timmars resa och dels att 3500 kr är ett bra pris med tanke på att detta är en del av en awardbiljett. Återkommer om det var väl investerade pengar.

Biljetten ställdes ut med korrekt EBG-nummer och i bokningsklass K som ger 100% poäng till SAS.

IMG_5047.JPG

Efter 5-10 minuter via fast track så var man framme vid American Express Centurion Lounge.

IMG_5049.JPG

Det var fullt och kölista tillämpades. Gav mitt mobilnummer och fick sms-besked 20-25 minuter senare att man kunde bli insläppt. Har man en anslutning som jag hade igår (CDG-LHR) så kan man bli insläppt direkt, annars är det 3 timmar innan avresa som gäller. Sen är frågan hur hårt dem tillämpar denna regel. Är det fullt i loungen så tillämpar de säkert denna regel.

Bra utbud av både mat och dryck.

IMG_5052.JPG

IMG_5053.JPG

IMG_5054.JPG

Måste ställa en fråga om vad du använder för kamera? Dina bilder är fantastiska. Otrolig skärpa. Känner att jag måste gradera upp mej!

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen