Senaste nytt

Jakten på Eurobonus-miljonen

Nu kom det trevliga mailet från SAS, det gick undan. Återstår att se när poängen rullar in, men skönt att veta att utmaningen är nu avklarad.

Screenshot 2024-12-11 at 17.11.13.png

Efter att ha tagit tunnelbanan från T4 så var man framme vid T3 cirka 10 minuter senare.

Visa bifogad bild 159554

Jag gick direkt till Virgin Atlantic ticket desk för att dubbelkolla att boardingkortet hade korrekt EBG-nummmer. Allt var i sin ordning.

Passade på att fråga hur mycket det skulle kosta att uppgradera till Premium Economy respektive Upper Class. Det kostade 249 pund respektive cirka 1100 pund. Jag valde att uppgradera till Premium Economy med tanke på att det dels är en 10-timmars resa och dels att 3500 kr är ett bra pris med tanke på att detta är en del av en awardbiljett. Återkommer om det var väl investerade pengar.

Biljetten ställdes ut med korrekt EBG-nummer och i bokningsklass K som ger 100% poäng till SAS.

Visa bifogad bild 159555

Efter 5-10 minuter via fast track så var man framme vid American Express Centurion Lounge.

Visa bifogad bild 159556

Det var fullt och kölista tillämpades. Gav mitt mobilnummer och fick sms-besked 20-25 minuter senare att man kunde bli insläppt. Har man en anslutning som jag hade igår (CDG-LHR) så kan man bli insläppt direkt, annars är det 3 timmar innan avresa som gäller. Sen är frågan hur hårt dem tillämpar denna regel. Är det fullt i loungen så tillämpar de säkert denna regel.

Bra utbud av både mat och dryck.

Visa bifogad bild 159557

Visa bifogad bild 159558

Visa bifogad bild 159559
Kommer ni ihåg den här uppgraderingen med Virgin Atlantic som jag var rädd för att den inte skulle räknas med? Det visade sig att det gjorde den och att den genererade följande poäng: 2024-11-21 Level Points: 4436 VS0005 LHR - MIA + Bonus points 2218

Toppen