Senaste nytt

Jag vill varna för Priority Pass

Nöjd med ditt Priority Pass?


  • Total voters
    129

Gus

Medlem
Liten bump i tråden..och en redan besvarad fråga kanske.

Men vad händer om jag har ett PP och säger upp mitt Amex Platinum?. Jag besvarar kanske min egen fråga genom att anta att detta kommer synas när jag reggar mitt PP i respektive lounge jag försöker få tillträde till?

Dvs att det inte är riktigt är ett sådant drömscenario där jag kan fortsätta nyttja mitt PP trots uppsagt Amex :p

Exakt så, jag testade för ca 2 mån sedan. Sade upp HB platinum där prio pass ingick.
Stod på pp kortet giltigt till feb-19 men vid mitt ”test” som var typ 1v efter banken bekräftat att att kreditkortet var avslutat så pep det i loungen. Detta var i maj.

Jag har ett digitalt PP som går ut 2021 och det ser ur att vara i bruk enligt appen. Har dock sagt upp kreditkortet som hörde till detta PP (och har inte provat mitt PP sedan uppsägningen). Om mitt digitala PP därmed inte är giltigt längre, borde det då inte synas i appen?
 

Canadien

Medlem
Om mitt digitala PP därmed inte är giltigt längre, borde det då inte synas i appen?
De kanske vill tjäna lite pengar på de som sagt upp sitt PP men ändå försöker använda kortet. Man blir ju fakturerad för loungebesök om man inte har betalt årsavgiften för PP.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Delayed

Medlem
Om man "får" ett Priority Pass via något kreditkort och vid ett senare tillfälle säger upp sitt kreditkortsavtal, är det då inte rätt rimligt att det Priority Pass man har inte längre ger tillgång till (fria) loungebesök?
 
Jag har fått intrycket att PP debiterar kreditkortsbolagen per besök, dvs att Amex inte (enbart) betalar en fast årsavgift. Därmed kan det nog vara så att PP helt enkelt inte vet om att du inte har kvar kreditkortet (och därmed rätt till fria loungebesök) förrän de försöker debitera Amex och får avslag i efterskott.
 

mha321

Medlem
Jag har fått intrycket att PP debiterar kreditkortsbolagen per besök, dvs att Amex inte (enbart) betalar en fast årsavgift.
Rätt säker på att det fungerar så ja. Om jag t.ex. tittar på mitt Eurocard Platinum så varje gång jag varit i en PP-lounge bilr det en kostnadspost och en reversering av den posten med rubriken "Free Lounge Visit Transaction".
 

Delayed

Medlem
Om jag t.ex. tittar på mitt Eurocard Platinum så varje gång jag varit i en PP-lounge bilr det en kostnadspost och en reversering av den posten
[NYFIKENMODE] Vilket belopp debiteras? [/NYFIKENMODE]

Får väl i och för sig snart veta då jag precis bytt "självdöda" Diners mot Eurocard Platinum.
 

Cremant

Medlem
Jag har ett digitalt PP som går ut 2021 och det ser ur att vara i bruk enligt appen. Har dock sagt upp kreditkortet som hörde till detta PP (och har inte provat mitt PP sedan uppsägningen). Om mitt digitala PP därmed inte är giltigt längre, borde det då inte synas i appen?

Ditt digitala PP är giltigt hela giltighetstiden, men Du debiteras för besöken om inte någon annan betalar!
 

mha321

Medlem
[NYFIKENMODE] Vilket belopp debiteras? [/NYFIKENMODE]

Får väl i och för sig snart veta då jag precis bytt "självdöda" Diners mot Eurocard Platinum.
Mina senaste har varit 277.48, 276.22, 276.22, 280.84.

De dyker för övrigt inte upp direkt -- besök från för 1 1/2 vecka sedan syns fortfarande inte. Så det är någon form av månatlig avstämning eller så.
 
Toppen