Senaste nytt

Jag skall åka på charter...

Intressanta iakttagelser och en rapport med inlevelse, men som redan påpekats allt detta kan inträffa på en vanlig reguljärflygning också. Att barn bajsar i blöjan är inget negativt, jag lovar att hade de haft förstoppning så hade de skrikigt betydligt värre........
Charter har givetvis sina kännetecken där bland annat applåderna finns med. Dock vill jag säga att i torsdags kväll flög jag CPH-ARN reguljärt och det mesta av vad som illustrerades i berättelsen ovan ägde även rum på den intraskandinaviska flygningen, till och med applåderna!

Mycket bra och underhållande skrivet. Innan någon börjar klaga så framgår ironin tydligt. Ser fram emot den långa rapporten.

Visst kan barnkaos och handbagagekaos hända på reguljära flygningar med (särskilt handbagage i USA) men det kanske var lite fler barn här än på en vanlig flygning.

Mycket bra och underhållande skrivet. Innan någon börjar klaga så framgår ironin tydligt. Ser fram emot den långa rapporten.

Visst kan barnkaos och handbagagekaos hända på reguljära flygningar med (särskilt handbagage i USA) men det kanske var lite fler barn här än på en vanlig flygning.
Särskilt USA? Nja jag skulle säga särskilt Kina!

Jag har bara flugit business där
Nuförtiden har många flygvana men förr hände det ofta att hela flyttlasset togs med in i kabinen. Då och då ser man det än idag.
Under en regional flygning i Xinjiangprovinsen för något år sedan tror jag nästan varenda kotte ombord utom undertecknad satt i ett flygplan för första gången. :)
Jesus vilket ståhej det var, riktigt underhållande!

Ja, här handlar det väldigt mycket om kompetent och strategiskt CC. Många ungar på en Lufthansaflygning från Munchen för ett tag sen. CC delade ut leksaker och godis redan i dörren. Halva flygningen in gick dom en runda till. Tror det bidrog till hanterbar situation ombord...

Dessutom föräldrar och fostran.
Har flugit en del i Sydamerika i economy och ofta med antal barn ombord.
Även på lite längre flygningar t.ex Manaus har jag förvånats över hur lugna ungarna oftast är.
Däremot om man får något förvildat i sätet bakom sig inom Europa kan man ge sig 1.000an på att det börjar sparkas och ryckas i ens säte.
Säger man ifrån så får man en ilsken blick från föräldern.
Flyger själv en del med mina två "curling barnbarn" 8 & 10 år och vet hur lätt det är att det spårar ur om man inte gör klart vad som gäller ombord

Dessutom föräldrar och fostran.
Har flugit en del i Sydamerika i economy och ofta med antal barn ombord.
Även på lite längre flygningar t.ex Manaus har jag förvånats över hur lugna ungarna oftast är.
Däremot om man får något förvildat i sätet bakom sig inom Europa kan man ge sig 1.000an på att det börjar sparkas och ryckas i ens säte.
Säger man ifrån så får man en ilsken blick från föräldern.
Flyger själv en del med mina två "curling barnbarn" 8 & 10 år och vet hur lätt det är att det spårar ur om man inte gör klart vad som gäller ombord
Ja herregud bara familjefadern är ombord på en sydamerikansk flight så är det lugnt, våga studsa runt när pappa ser - nej aldrig! #uppfostran :D

Planering och förberedelse är A och O när man flyger med barn. Om ett barn skriker eller blir ledset är det för att han eller hon inte känner tillräcklig stimulans.
Att förbereda leksaker, filmer, spel, sagor etc underlättar. Fördigskurna äppelbitar, dricka, kex är också toppen. På långresor kan man förbereda små presenter med leksaker. Ta även med favoriterna bland gossedjur och kudden. Sin egna kudde från hemma kan göra underverk!
Summa, om ett barn beter sig störigt på allmän plats är det aldrig barnets fel. Det är ansvarig förälder eller den vuxna som reser med barnet.

Planering och förberedelse är A och O när man flyger med barn. Om ett barn skriker eller blir ledset är det för att han eller hon inte känner tillräcklig stimulans.
Att förbereda leksaker, filmer, spel, sagor etc underlättar. Fördigskurna äppelbitar, dricka, kex är också toppen. På långresor kan man förbereda små presenter med leksaker. Ta även med favoriterna bland gossedjur och kudden. Sin egna kudde från hemma kan göra underverk!
Summa, om ett barn beter sig störigt på allmän plats är det aldrig barnets fel. Det är ansvarig förälder eller den vuxna som reser med barnet.

Jag hakar på familjelivstråden.

Reser man med ett trött barn är det få saker som hjälper. Sen är väl alla barn skötsamma, bara det att definitionen av skötsam varierar kraftigt?

Toppen