Senaste nytt

Jag skall åka på charter...

OK, denna tråd har hamnat totalt off topic och vi sätter därmed punkt för dessa diskussioner här och nu!

Om ni vill fortsätta att diskutera elitism, charter vs first och allt vad det kan tänkas vara, skapa en ny tråd för detta eller skriv i en lämplig tråd.
Vi i moderatorteamet kommer gå igenom tråden senare under dagen och eventuellt bryta ut inlägg till separata trådar då det helt är offtopic för just denna tråd som handlar om att Ozz ska åka på en charterflygning.

//Moderator

Jesus!

Jag åkte Charter till Phuket för 5 år sedan.
En sak som känns lite ovanlig för mig är att alla pratar svenska hela tiden.

Sidan är väl uttalat tänkt för "medvetna resenärer" och då i business/first, varför tillföra brus genom att diskutera economy, charter, klasskamp eller annat? Då blir det ju urvattnat.

Jag har bara åkt charter till alperna, både med buss (ja jag var ung och fattig!) och med flyg (är fortfarande inte rik men prioriterade välmående framför några 100-lappar lägre pris).
Har aldrig vågat mig på en varm charter så jag ska egentligen inte säga nåt men jag förstår hur @Ozz känner sig. Jag skulle troligen ha ungefär samma känslor, och reta mig på samma saker. Men å andra sidan, kommer man undan med ett bra pris kan man kanske stå ut med lite olägenheter och känns kostnaderna för bagage alltför dyra får man kanske byta till lättare väskor? Eller nåt.

Önskar er en trevlig resa hur som helst! :D

Jag har gjort som @Sofia och åkt på vintern men då var jag ung och hade inga krav på komfort.

Jag undrar mest över vikten på bagaget. Du säger 20 kg totalt inkl handbagage. Märker de upp handbagaget? Annars är det väl bara att någon står med det vid sidan av under incheckningen? Så gjorde jag hem från Australien men då märkte de upp handbagaget och vips hade jag en väska utan märkning. Lyckades ta mig igenom ändå.

Toppen