Senaste nytt

Jag skall åka på charter...

ulagun

Medlem
Fattar inte, det här forumet innehåller mer och mer elitism och visar upp bilden att jag är mycket finare och viktigare än de andra.
Vi och dom.
Skärpning!

Har följ BC sedan våren 2011 och håller i viss mån med.
Sidan heter ju Businessclass. se och i början var det mest givande rapporter, tips och synpunkter runt just businessclass resande.
Medförde att jag och inte minst fru Ulagun fick en helt ny syn på resande.
Nyttjar nu bonuspoäng på business biljetter samt i möjligaste mån economy x-tra när vi betalar själv.

Numera är det allt fler inlägg rörande First Class resande. Visst kan det vara intressant att få en inblick i denna för mig i stort sett ouppnåeliga värld, men snart är det kanske dags att döpa om till First Class. se.
Är jag helt fel ute?
Reser allt fler av er i first class?
 
Off topic men det här forumet har snarare fått mig att inse värdet av kunskap kring resande och fått mig sluta sukta efter c-klass när jag vet att det inte är värt det (allt under 10h timmar).
 

trekker

Medlem
Fattar inte, det här forumet innehåller mer och mer elitism och visar upp bilden att jag är mycket finare och viktigare än de andra.
Vi och dom.
Skärpning!

Har följ BC sedan våren 2011 och håller i viss mån med.
Sidan heter ju Businessclass. se och i början var det mest givande rapporter, tips och synpunkter runt just businessclass resande.
Medförde att jag och inte minst fru Ulagun fick en helt ny syn på resande.
Nyttjar nu bonuspoäng på business biljetter samt i möjligaste mån economy x-tra när vi betalar själv.

Numera är det allt fler inlägg rörande First Class resande. Visst kan det vara intressant att få en inblick i denna för mig i stort sett ouppnåeliga värld, men snart är det kanske dags att döpa om till First Class. se.
Är jag helt fel ute?
Reser allt fler av er i first class?
Jag forstar faktist inte poangen med detta forum om vi inte far diskutera resor i hogre klasser eller battre status. Kanske skulle starta ett forum dar vi diskuterar resande i economy utan status, fa se hur manga som kommer ansluta till det. Sjalv tycker jag det ar enormt kul att lasa nar andra reser i first aven om jag sjalv adrig gjort det.
 

Dr. Miles

Expert
Numera är det allt fler inlägg rörande First Class resande. Visst kan det vara intressant att få en inblick i denna för mig i stort sett ouppnåeliga värld, men snart är det kanske dags att döpa om till First Class. se.
OT svar.

Inte firstclass.se men first-class.se var registrerad av vår vän @Andreas Eriksson en gång i tiden.
Han lade sina reserapporter där (som tyvärr har försvunnit).
Turkish Airlines Business Class, Stockholm-Istanbul-Barcelona | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Fattar inte, det här forumet innehåller mer och mer elitism och visar upp bilden att jag är mycket finare och viktigare än de andra.
Vi och dom.
Skärpning!
Vänta lite nu, får man inte tycka illa om charter och allt vad det innebär (långa incheckningsköer, inga poäng, stora balkongpaketet, spridda sittplatser, trångt, lottförsäljning osv) utan att bli elitisk? Självklart kan man tycka illa om de sakerna utan att tycka att man är förmer än andra! Jag ogillar köer överallt, oavsett om det är vid incheckningen till en charterresa eller på bolaget när jag skall köpa min Bollinger RD ;).
 

WTP

Medlem
Varför inte diskutera resor i ALLA klasser?
Varför inte dela våra erfarenheter och på så sätt hjälpa andra att bli medvetna resenärer (betyder olika saker för olika människor!)?

299:- till PMI tar jag alla dagar då kan man göra andra roliga saker för prisskillnaden, men det är jag.
Har "lärt" mig (läs: bekräftat - eftersom jag betalar själv) här på forumet att det är i de flesta fall ok (läs: inte värt) att inte betala för C på Europa flyg ;)



Trevlig resa @Ozz :cool:
 
Varför inte diskutera resor i ALLA klasser?
Varför inte dela våra erfarenheter och på så sätt hjälpa andra att bli medvetna resenärer (betyder olika saker för olika människor!)?

299:- till PMI tar jag alla dagar då kan man göra andra roliga saker för prisskillnaden, men det är jag.
Har "lärt" mig (läs: bekräftat - eftersom jag betalar själv) här på forumet att det är i de flesta fall ok (läs: inte värt) att inte betala för C på Europa flyg ;)



Trevlig resa @Ozz :cool:
Självklart! Själv betalade jag runt 3500 per person för flygstol till Grekland. För att undvika byte och lång restid. För mig när jag reser med barn är det medvetet resande (dvs att ta sig från A och B snabbast är värt mycket).
 

SG

Medlem
Man får väl ta fördelarna med nackdelarna som det så fint brukar heta. Businessclass.se innehåller otroligt mycket bra info och tips så jag tar gärna att vissa postar ointressanta (för mig) inlägg.

Nu hör det ju också till saken att många reser i jobbet och på så sätt samlar bonuspoäng och fina reseberättelser. Är man fin/elite om man flyger mycket i jobbet och sedan utnyttjar bonuspoängen till att åka first och bo i en svit? Ja kanske det är så i landet lagom.
 

trekker

Medlem
Nu hör det ju också till saken att många reser i jobbet och på så sätt samlar bonuspoäng och fina reseberättelser. Är man fin/elite om man flyger mycket i jobbet och sedan utnyttjar bonuspoängen till att åka first och bo i en svit? Ja kanske det är så i landet lagom.

Det ar val tyvarr sa det fungerar, postar jag en bild pa mig sjalv pa facebook sittandes I Galleries First med ett glas champagne sa far jag oerhort lite response fran "vanner", daremot sa haglar likes och high fives och allt vad det kan vara nar nagon av mina "vanner" postar en bild pa dem sjalva med en "stor stark" pa O'learys T5 kl 7 en fredag morgon. Kanske darfor jag avaktiverade mitt konto pa facebook.
 
Toppen