Senaste nytt

Jag ska flyga ihop ett Eurbonus Guld

Jag förstår er poäng i diskussionen att jag lägger ut väldigt mycket pengar på att uppnå guldstatus när jag för en mycket mindre summa snabbare kan uppnå guld i poäng istället för segment. Nu ska jag inte upp i guld med poäng utan med segment.

Hade jag valt att uppnå guldkort med poäng då hade jag självklart flygit i business till hongkong några gånger.

Hade tänkt att landa på mellan kanske 16-24 flygningar i månaden mellan Tromsö-Oslo. Redan i slutet på Oktober om jag orkar så kanske jag har guldstatus redan :)

Folk tycker jag är galen som flög in ett Diamond på 6 tur och retur till Hong Kong i ekonomi för 18000 kronor.

OK att du gillar att flyga vilket jag också gör men det låter inte direkt ekonomiskt. Jag skulle vänta på kampanjer som kommer att komma under hösten eller Now or never där du kan få ihop dina segment för under halva priset.

De flesta som pendlar inom Skandinavien flyger ihop det på segment och inte poäng.
Precis. Reser du billig Go inom Norden och Baltikum drar du in makalösa 250 p per segment. Krävs följaktligen 180 segment för att nå Gold på poäng och vid det laget har du redan sedan länge uppnått såväl Gold som Diamond.

Tycker det är en skön grej att göra, om man nu måste ta det via segment, men skulle nog spendera tiden roligare än att flyga t/r TOS-OSL hela tiden, passa på att sticka ner till Tyskland via CPH så tickar det in både poäng och fler legs. Som ni kan nyttja på bonusresor. En natt på olika destinationer i Tyskland är aldrig fel, god billig öl och trevliga städer. Och kan du inte boka något TOS-TRD-CPH-ARN-OSL-TRD/TOS (massor av alternativ) om du nu bara kan flyga legs, då bränner du av legs som bara den... Här kan man planera och få det mycket mer optimalt än bara TOS-OSL hela tiden...

Tycker det är en skön grej att göra, om man nu måste ta det via segment, men skulle nog spendera tiden roligare än att flyga t/r TOS-OSL hela tiden, passa på att sticka ner till Tyskland via CPH så tickar det in både poäng och fler legs. Som ni kan nyttja på bonusresor. En natt på olika destinationer i Tyskland är aldrig fel, god billig öl och trevliga städer. Och kan du inte boka något TOS-TRD-CPH-ARN-OSL-TRD/TOS (massor av alternativ) om du nu bara kan flyga legs, då bränner du av legs som bara den... Här kan man planera och få det mycket mer optimalt än bara TOS-OSL hela tiden...
Enig. Som gammal segmentrunnare vet jag hur kul man kan ha det om man kikar på lite udda destinationer.

Toppen