Senaste nytt

Jag ska flyga ihop ett Eurbonus Guld

Nu ska jag inte upp i guld med poäng utan med segment.

Hade jag valt att uppnå guldkort med poäng då hade jag självklart flygit i business till hongkong några gånger.
Ursäkta alla frågor men du är inte kristallklar vad du vill uppnå. Först var det att du ville ha ett guldkort för att du och flickvännen skulle slippa stressa och få fast track och lounge. Nu är det helt plötsligt att du måste uppnå guldkortet med segment? Vilket blir dyrare och tar längre tid än att göra det på sträcka.

Är det för övrigt någon som känner eller hört talas om någon som nått guld på segment? Silver kan vara lättare att nå på segment, men guld?

Jag har flugit ihop 2 Diamond på segment - över 200 flighter per år i jobbet och samtliga på under 60 minuter!

(4 - 8 flighter per vecka inom Norden!)

Last edited:
Det är ju skillnad att flyga ihop ett kort på segment om man reser i tjänsten än om man gör det privat. Jag tycker också det är ett kul uppdrag han tagit på sig men håller med om att han var otydlig med syftet. Först var det för att kunna få fast track men inte ha råd att köpa plusbiljett. Sen var det för dyrt att åka längre sträckor och nu kommer det fram att det är antal segment han vill åt. Då blir det tydligt med hur han lägger upp uppdraget.

Toppen