Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Såg chefredaktören från BC.se på BA780 idag. Det var fö equipment change och vi fick åka någon slags ny maskin som tydligen är batteridriven. ;)

För några år sen så utmärkte sig Tito Beltran rätt bra på en flight från Bergamo till Göteborg. Det var en söndag och han hade sin familj med sig. Barnet fullt utklädd i vadderade rymdkläder( typ kapten Zoom). Väl på flighten var han i behov av sin LV väska i bagage hyllan massor av gånger så vi alla kunde se honom samt hans viftande med armen och den flådiga tunga klockan som blänkte och tyngde ner armen.
Väl framme på Säve stod ett antal polisbilar och väntade på honom och dagen efter var den dagen han åkte in.
Då jag inte bott i Sverige på 23 år hade jag noll koll på vad som händer hemma och det var stora rubriker på måndagen om honom.

Ett trevligt minne från då jag pryade på Landvetter flygplats var att jag fick checka in folk en dag och då hade jag Bo Hansson tv-sporten framför mig. Minns lite klämmkäcka kommentaren samt att han var kort.....(hade noll erfarenhet hur man använde pc)
Blev tillfrågad av SAS om jag ville flyga med till New York på lördagen , men som en blyg viol svarade jag att vi pryar inte på lördagar...hur knäppt svar var inte det??

I början av 90-talet flög jag från Bologna till Göteborg och hade Hagge Geigert framför mig. Han var riktigt trevlig. Hade den gången glömt mitt pass hemma i Bologna, men lyckades ta mig igenom italiensk security och kom med flighten,de önskade mig lycka till. Väl på Landvetter tog jag kontakt med polisen som sa att de kan inte neka en svensk att komma in i landet... Men fick fixa tillfälligt pass för att åka tillbaka till Bologna.

Sorry om jag kapade tråden lite.

Jean Claude van Damme åkte UA 40 i fredags. Jag kände inte igen honom (eller en såg honom då han satt på 3K och jag på 1L). Det gjorde däremot en FA som talade högt för sig själv om hur coolt detta var när han stod ute i kabyssen.

Toppen