Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Jag hoppas du rekommenderade BC.se och gav honom en bagagetag ;)

Javisst! C-G fick en BC-tag som han genast stolt satte som en fjäder i hatten. Han var så nöjd med tipset att kunna boka SQ i F med hjälp av att köpa USDM inför nästa resa till sin kompis sultanen av Brunei... Han såg särskilt fram emot att uppleva The Private Room i SIN! :p;):p

Nä, skämt åsido...
Hade ju bara en BC-tag, den på min väska, och den kunde han ju inte få... ;)

Nancy Dell' Olio (Svennis X) BA F LHR-JFK. Satt och snackade ett tag med en "vän" som inte flög F. När de separerades i immigration på NYC sas det "I call you" med ett leende:D

Att kalla henne "Svennis X" betyder alltså att hon var "Svennis ekonomibonustripp" (X-klass).... :D;)
Det var ju ett nytt sätt att se på saken... Hmmm! ;)

Ingvar Oldsberg står T4 OLearys och beställde precis vin. Inte så många flighter ut så undra om han skyndar sig till Göteborgsfärjan

Haha. Björn Hellberg ramlade precis in och förbi och vidare. Verkar lite på lyran och inte ha koll på var hans plats var. Sprang ner till rad 20 när han sitter vid 14.
Och där ramlade Ingvar in. Snabbt glas vin.

Last edited:
I förmiddags när jag skulle lämna Scandinavian Lounge på Kastrup kom Michael Laudrup in i loungen med frun Siw Retz Laudrup (norska). Han har alltid varit en personlig favorit och jäkligt kul att se hans arbete med Swansea.

Glenn Strömberg gled in i loungen på Linate idag för att sedan sätta sig i economi på SKs flight upp till arlanda. Han var för övrigt väldigt sommarklädd :)

Flög business New York - Köpenhamn via Oslo i maj. Förstod att det var något speciellt med tanke på poliser och Secret Service-folk vid loungerna. Min fru och jag fick nya sittplatser (2A och B) istället för 2G och H. När boarding var klar återstod fem tomma säten. Då klev kung Carl Gustav, drottning Silvia, en adjutant och två Säpovakter ombord. Föredömligt klädda, ordning och reda.

Blev det något speciellt under flygningen?
Åt kungaparet maten och vad drack de?
När de klev in i planet - tittar de runt eller är de diskreta och snabbt sätter sig ned och tittar i golvet?

Blev det något speciellt under flygningen?
Åt kungaparet maten och vad drack de?
När de klev in i planet - tittar de runt eller är de diskreta och snabbt sätter sig ned och tittar i golvet?

CG tittade runt, Silvia diskret. Åt och drack som vi andra. Sov därefter. Bara Säpovakterna som var vakna denna nattflight.

Toppen