Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Satt snett bakom Viktor Stålberg (Chicago Blackhawks) på ORD-ARN igår/imorse (han hade plats 1D, jag och sambon fanns på 2G-H). Stålberg var på väg hem pga NHL-lockouten, och var minst sagt populär bland flygvärdinnorna...

- Michael Moore + Ray Liotta (reste inte tillsammans) på en red eye mellan LAS - MIA. Mötte faktiskt även Moore igen samma kväll på Casa Tue i Miami, hur stor chans det nu är...

- Kungen, ett par gånger i TG kärran till BKK

- Drottningen på SK till Frankfurt

Ehh,, Lasse Lönndahl :), räknas det? Detta mellan ARN - GOT
Ehh,, Thore Skogman:), räknas det? ARN - NGN-stans kommer inte ihåg men inrikes var det... Här vart det en sjungade dialog mellan oss
Prins Karl Philip ARN - LHR
Prins Daniel ARN - LHR

20649_244537346768_7180857_n[1].jpg

Kungen och Jan Carlzon på samma flight - CPH-ARN, för många år sedan.
Dr Alban - ARN-AMS
Svenske brottaren, Ara nånting - ARN-CPH när han skulle vidare och få sin "dom" efter OS.
Carola - ARN-OSL
Björn Ulvaeus - ARN-CPH, senare på kvällen var han på "Mamma Mia"-premiären i CPH.
Johnny Logan - AAR-CPH, vi satt och pratade på sista raden i CRJ900 - jag har bilder, men vet inte hur jag laddar upp dem.

Kuriosa: Stötte ihop med Ringo Starr på Heathrow 1992 och han kom helt klädd i vitt och hatt - annars hade jag aldrig reagerat.

Last edited:
Åkte med hela Mexikanska OS-fotbollslaget den 19 juli med BA491 från GIB till LHR. Två satt i business (tränarna?), resten satt i ekonomi. De hade varit på träningsläger i södra Spanien. Hade jag kunnat ana att de skulle vinna hela OS-turneringen senare, hade jag bett om samtligas autografer - svårt att komma undan i en A320 :)

Slöpendlar man av och till mellan Berlin och Stockholm löper man ingen större risk att träffa på the rich and famous, men kulturkändisar är det rätt gott om ibland. Samtliga jag sett har jag sett på SAS.

Horace Engdahl, precis som man trodde att han skulle vara - medan hans barn for runt och folk stökade med bagage under boarding satt han sedan länge i sin stol, försjunken i en lång artikel i Der Spiegel :)

Alla möjliga svenska "filmkändisar" under filmfestivaltider i februari, varav extra trevliga: Kjell Sundvall och Alexandra Dahlström (kärade ner mig olyckligt på en sekund).

Satt två rader bakom fotbollspelaren David Luiz, på BA Club Europe ARN - LHR för ett par veckor sedan efter SVE - BRA på Råsunda.
Väl på den resa bodde jag på samma hotell på som hela Chelsea FC. Som supporter sen födelsen var detta lugnt sagt det bästa som hänt mig under en resa.:)

Toppen