Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Det här var ju kul...
I dag så blev det en tur bredvid Malena Ernman som för övrigt också bor i samma huskropp som jag men på andra sidan. Vi har till och med hört damen ifråga genom ventilationen i duschen då hon har dragit några stämmor på sin sida. Vart tvungen att berätta det för henne så klart..

Marie Serneholt / ARN - CPH
Måns Zelmerlöv / ARN - MMX
Tarja Halonen (f.d. Finlands President) / HEL - CPH
Jyrki Katainen (Finlands Premierminister) / flertal tillfällen både på tåg- och flygresor under tiden när vi båda jobbade på Samlignspartiet, motsvarande som Moderaterna. Så detta räknas kanske inte på grund av vi känner varandra. :)
Gucci Helle (Helle Thorning-Schmidt) / CPH - LHR
Anton Hysén / GOT - ARN

Sen finns det förmodligen många andra som jag missat eller inte känt igen. :eek:

Nu får jag væl skæmmas lite enligt en del, men detta var ett antal år sedan och Robinson robbans førsta medverkan, jag var væl inte mer æn 12 år, och att sitta snett bakom honom på flyget var nog lite WOW! Annars så ær Robyn på en SK ARN-EWR rekordet hær...

Josefine Barnebousch på ARN-LHR, vi hade tagit nåra drinkar och upptæcker detta i gången upp från planet, så viskar en væn att "dær ær ju hon" varpå mitt svar kom:

- Ja och titta, dær ær ju Ove!!!! Å nicka mot en halvfet engelsman... Då førstod hon upptæckten...

Och han roliga utan hår i parlamentet... Ni vet vem men kommer itne på namnet just nu..

Last edited:
Herr och fru Silbersky för några år sedan på SAS ARN-GVA. De var på väg ner till lägenhet/hus i Nizza och åkte via GVA av någon anledning.. Fru Silbersky var väldigt trevlig och pratade hela resan. Herr Silbersky gav mig understundom ett medlidsamt leende från sina pappershögar med domar och liknande.

Kändis eller ej. För ganska många år sedan åkte jag till NY med Pan Am. Bredvid mig satt en ung och oresvan tjej från Indien. Hon var Miss India på väg till Miss World-tävlingen i USA. Han hade aldrig varit utanför Indien och verkligt orolig inför ankomsten i US. Vi skildes i NY och ett par dagar senare kunde jag se henne på TV, dvs under direktsändningen från Miss World. :eek:

Kändis eller ej. För ganska många år sedan åkte jag till NY med Pan Am. Bredvid mig satt en ung och oresvan tjej från Indien. Hon var Miss India på väg till Miss World-tävlingen i USA. Han hade aldrig varit utanför Indien och verkligt orolig inför ankomsten i US. Vi skildes i NY och ett par dagar senare kunde jag se henne på TV, dvs under direktsändningen från Miss World. :eek:

Var det han eller hon? :confused:

Flög en gång med Carl Bildt från GOT till London City (tror jag det var). Det var ett tidigt morgonflyg och han såg lika nymornad och okammad ut som vilken Svensson somhelst.

Toppen