Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Janne Stenbeck mellan LHR-ARN för många år sedan, iklädd vargpäls om jag minns rätt. Björn Borg och Lennart Bergelin CDG-ARN någon gång på 90 talet. Gitarristen i Deep Purple (tror jag det var) på VS mellan LGW-MCO en gång. Framme i nosen på en 744 och han lattjade med mina barn. Och Anna Lindh på LHR mot ARN en gång, glad och pigg med famnen full av taxfree påsar. :(

Det finns många fler, för att inte tala om alla B-C kändisar

Stacey Dash, den ohört vackra amerikanska skådisen på United F mellan LAX och DEN i september. Jag i 1B, hon fönsterplats 2D (finns bara två rader på UA A319). Det var 26 grader i LA samt 32 när vi landade i Denver. Hon hade trots detta pälsliknande klädsel samt smycken/armband som höll alla vakna :p

Själv hamnar jag bredvid en amerikansk kvinna av storleken "för stor för att få fram bordet för lunchen, därmed brickan i knä". Jag undrade hela tiden på jag fick byta, jag har varit kär i Stacey på distans sedan "Clueless". Mötes av DEN (DIA) VIP gänget vid gaten, och voila! var hon borta.....tyvärr...suck.....
Stacey Dash - IMDb

stacey dash - Bing Bilder

Kofi Annan med fru för flera år sedan, efter han slutat som general sekreterare. Dom gick på sist och hade 1 d-f för sig själva. Kommer inte ihåg om det var SK eller TF från Stockholm till MMX, eller CPH.

Sen känner jag en som verkligen mötte Lassie. En kompis fru som jobbar på ngt brittiskt "regeringsorgan" flög med med Virigin till JNB för flera år sedan i C. Sätet bredvid var ledigt, skönt tyckte hon, men sedan hör hon röst fråga flygvärdinnan:"Ohh, this is my seat?" Sh-t tänkte hon först. Men hon ändrade snabbt åsikt när hon såg att det var Richard B "himself". Han lär ha varit mycket trevlig. Själv tycker jag också att det skulle vara en person som det vara väldigt intressant och snacka förtagande och entreprenörskap med under en long haul fligt:)

Genom åren har man snubblat på ett antal "kändisar".
En av de mest minnesvärda var nog Summer Glau som jag hamnade bredvid på ett KLM flyg mellan AMS och LHR. Vi pratade hela resan och hon lät skepptisk på vad jag skulle göra i london, men var endå super trevligt. Hon skulle till LAX och jag vara CMD till LAX men berättade inte det utan sa bara jag var pilot.

Döm av hennes förvåning vid boarding när en från CabinCrew kommer och och säger: "The cpt have upgraded you to Firstclass". Jag gick senare ner och hade en trevlig middag med henne på överflygningen till LAX.

Det lustiga i "kråksången" var att hon inte trodde mig att jag var pilot eftersom jag åkte mellan AMS-LHR i shorts å t-tröja OCH på KLM flyget.

Jackie Chan, Sabbatini Restaurant, Royal Garden, Hong Kong

123.jpg

Jag står (tyvärr) bakom kameran, men fick en pratstund med honom (vi satt på borden bredvid varandra). Han hade ett följe på 20 personer.. Vilket tydligen var hans "regular team" :cool:

Du vinner....för all framtid. Vi andra drar oss tillbaka i respekt

För att lyckas överträffa detta så måste någon på BC.se hamna på samma flyg som Chuck Norris!! Men det kan bli bökigt...

Chuck Norris never states his intentions, he states his demands.

Chuck Norris is the only person ever to land on runway 37.

Hijackers squawk 7500 when Chuck Norris is on board

When Chuck Norris flies, the altimeter setting is 00.00. Chuck Norris is
never under pressure

Chuck Norris once moved a stationary front.

When Chuck Norris taxies onto the runway, incoming traffic is told to
hold short

Chuck Norris never "loses" altitude, he simply gets rid of it when he no
longer has any use for it.

Chuck Norris was once denied a clearance...once!

Chuck Norris has never landed with a crosswind. The wind would never
dare get cross with Chuck Norris.

Chuck Norris isn't holding, he is circling above his victims.

When told to break at the numbers, Chuck Norris politely reminded the
controller that Chuck Norris cannot be broken and proceeded with the
straight in.

Chuck Norris doesn't shoot approaches...he kills them.

Chuck Norris is never off of glideslope, the glideslope is off of Chuck
Norris

Chuck Norris doesn't need crew rest...he never sleeps.

Chuck Norris is never given the instructions "when able" . Chuck Norris
is never unable to do anything.

Favorable winds are always in the same direction as Chuck Norris' flight
path

A permanent TFR surrounds Chuck Norris...no one is safe.

Last edited:
Toppen