Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

- Steffo Thörnkvist från Paris, kanske 10 år sedan. Han läste en pocket under resan, som han sedan slängde i tidningsåtervinningen vid framkomsten till ARN. Den plockade undertecknad upp och läste på min anslutning.

- Peter Harrysson till Venedig om jag minns rätt, 7-8 år sedan. Någonstans i Italien i alla fall. Jag bad honom sjunga en trudelutt, men han nekade.

- Kungen och Silvia ARN till EWR för ca ett halvår sedan. Vi fick stå och vänta tills de hade klivit in i sina kolsvarta SUV's på plattan. Åkte själv inte i C, men hade jag gjort det så hade jag kunnat tänka mig och gå fram till Kungen och säga nåt i stil med: "Tjenare Kungen, får man bjuda på en grogg?" Och kanske: "Kul bok du har skrivit, den var bra".

- Börje Salming ARN - LLA för minst 15 år sedan. Det var strax efter han lagt av, och jag satt raden framför, och han pratade om hyllningarna han fått.

- Camilla Läckberg EWR-CPH (eller ev. ARN) för kanske ett år sedan. Hon försökte sätta sig bredvid mig i Loungen på EWR, men just som jag började göra plats genom att plocka bort kavaj och handbagage så fick hon syn på en ledig plats längre bort.

- Marcus Wallenberg ORD-CPH för ett år sedan ca. Hade en konstig svart tagg på väskan, vilket jag nu insett vad det var...

- Banarne, Janne Schaffer, Anders Bagge, Hon i äntligen hemma med jättekrullet.

Last edited:
Flög ARN-ZRH-AGP-GVA-ZRH-ARN med LX C för några år sedan. Träffade på Dolph Lundgren på sträckan ZRH-AGP. Känndes tryggt att ha honom där om någon skulle försöka kapa planet :) På vägen hem åkte Koffi Annan och hans svenska fru GVA-ZRH.

Under ett besök på Raffles long bar i Singapore såg jag denna personen:

IMG_4480.jpg

Last edited:
Har stött på både Kung Carl Gustav och kronprinsessan Victoria på LH-flighter från FRA/MUC som jag har förstått det så åker de LH First på sina long haul flighter (SAS flyger ju inte till så många destinationer).
Senast till LAX med AF så satt Donald Sutherland med fru raden framför, jag satt längst fram i C, de satt i F
Något år sedan från LAX till CDG så satt Jean Réno i F och jag raden bakom i C.
Sedan massvis av B-kändisar men det är ju mindre intressant (för ett par veckor sedan Delta First MIA-ATL bredvid den gamla wrestling-stjärnan the million dollar man om någon minns honom... han hade blivit tjock och åt medhavda kanelbullar och drack cola...)

Toppen