Senaste nytt

Jag kan inte hitta bokningsklass på min Turkish Airlines bokning, hur gör man?

Canadien

Medlem
Ok! Det var definitivt dyrt, hehe. Kanske är bättre att poängboka Economy och hoppas att det dyker upp Business lite senare. Brukar det vara så? Eller hur långt före avgång finns det flest Award biljetter?
Det är omöjligt att svara på generellt. När de släpper biljetter varierar mellan bolag, oftast 330-360 dagar innan, då lägger många bolag ut en eller ett par platser i business, oftast 2 eller 4. Sedan brukar det vara väldigt lite släppaktivitet fram till 6 månader innan, därefter verkar det uppdateras emellanåt, men det finns inga gyllene ramar som för t ex Lufthansa First som bara kommer till Eurobonus 0-14 dagar innan avgång, om det blir något alls.
 
Nån som har erfarenhet av att uppgradera biljetter bokade i rätt klass på Star Alliance partners med Eurobonuspoäng? Går det alltid om det finns tillgänglighet?
 

Canadien

Medlem
Nån som har erfarenhet av att uppgradera biljetter bokade i rätt klass på Star Alliance partners med Eurobonuspoäng? Går det alltid om det finns tillgänglighet?
Ja, om man har rätt klass på ursprungsbiljetten och det finns awards tillgängliga i klassen man vill uppgradera till så ska det gå. Jag har dock bara gjort detta på Lufthansa.
 
Toppen