Senaste nytt

Jag kan inte hitta bokningsklass på min Turkish Airlines bokning, hur gör man?

Familjen (2 vuxna, en 2 åring och en baby) skall till Sydafrika i februari. Eftersom det ser svårt ut att hitta award business biljetter så funderar jag på att boka Economy flex biljetter i rätt klass för att uppgradera med poäng. Har hittat biljetter för överkomligt pris på Turkish men var ser jag bokningsklassen? Måste vara Y eller B för att kunna uppgradera.....
 

agehall

Medlem
Om det är överkomligt pris så är det nästan garanterat inte Y eller B. Dessa klasser kostar ofta minst lika mycket som att boka business från början.

Om du inte hittar bokningsklasserna i deras bokningsdialog kan du alltid testa att söka fram samma resa via ITA Matrix. Priset kan diffa lite, men du borde kunna hitta motsvarande och där se vilken bokningsklass det motsvarar.
 

karho

Medlem
Jag ser bokningsklasser när jag testar att boka via hemsidan nu. Kan välja på Eco Semi Flex, (Q) eller Eco Flex (H). Ser inte till någon Y eller B dock..

Capture TK.JPG
 
Om det är överkomligt pris så är det nästan garanterat inte Y eller B. Dessa klasser kostar ofta minst lika mycket som att boka business från början.

Om du inte hittar bokningsklasserna i deras bokningsdialog kan du alltid testa att söka fram samma resa via ITA Matrix. Priset kan diffa lite, men du borde kunna hitta motsvarande och där se vilken bokningsklass det motsvarar.

Nja, inte speciellt överkomligt. Det var de dyraste biljetterna i Economy som gick att välja på. Men ingenstans står klassen vad jag kan se. ITA Matrix verkar bara kunna söka fram det lägsta priset i economy.
 
Toppen