Kontor: AJ Rental Car (Avis Korea partner) Jeonju, Sydkorea
Bokat via: avis.com Eurobonus voucher portal
Bokade: Grupp C (minimum för att Avis MEPA004 voucher ska gälla)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Hyundai Avante
Status: Ingen (EBS)
Men...
Fick rabatt: Ja.
Ms_hco tyckte att valutakursen från vårt bokade pris i USD och det vi skulle betala i KRW inte var bra och frågade följaktligen om vi kunde betala direkt i USD. Det gick inte -- men utan vidare större påtryckningar blev vi erbjudna en rabatt motsvarade 20% av KRW-beloppet.
Jaha -- typisk valutakurstrix tänkte jag men OK, med rabatten låter det bättre.
Sedan när vi kollade upp aktuell valutakurs visade det sig att det
ursprungliga KRW-beloppet innan rabatt faktiskt stämde (oops) och att vi verkligen fått 20% rabatt. =)
Funderade på hur det kunde vara så enkelt att få 20% rabatt vid disken och om det kunde vara så att han sänkte till AJ:s normala listpris eller nåt sånt, men hur går det då med betalning/påslag som Avis förväntar sig? Nåja, utan att känna till mer om detaljerna mellan AJ och Avis är det svårt att veta.
Och vouchern då? Ja, jag har inte så stora förhoppningar att de extra 2000 poängen ska trilla in då hyran inte var på ett renodlat Avis-kontor men killen som skötte vår hyra sa att han kunde skriva in voucher-numret i deras system. Så vi får se.
Fint att denna fortfarande var kvar ("please remove before delivery):