Senaste nytt
Bokat via: AMEX Platinum
Bokade: XC60
Gratis uppgradering: Ja.
Fick: XC90
Status på bokningen: Hertz Five Star

Nöjd med denna bil.

Bokat via: Hertz online
Bokade: Minsta billigaste
Gratis uppgradering: Jal.
Fick: Volvo V70 XC
Status på bokningen: ingen

Brukar hyra i Luleå och blir alltid uppgraderad trots avsaknad av status. Verkar i princip bara finnas V60 och större samt enstaka Mercor när man tittar på parkeringen.

Med risk för att bli totalt överkörd, inte har Hertz Mercedes? Hertz ""ägs"" av Volvo och jag hyr mycket mycket utav Hertz och aldrig sett en Mercedes på deras parkeringar.
Det beror på i vilket land du hyr. I Sverige finns vad jag vet inga Mercedes men väl i andra länder. Kanske finns något undantag även i Sverige?

Med risk för att bli totalt överkörd, inte har Hertz Mercedes? Hertz ""ägs"" av Volvo och jag hyr mycket mycket utav Hertz och aldrig sett en Mercedes på deras parkeringar.
Ingen aning faktiskt. Flyger dit en gång i månaden och där brukar stå en 9 sitsig Vito(eller vad de nu heter) och någon E eller C klass bland alla Volvo på Hertz parkeringsavdelning. Kanske så att de delar parkering med någon annan.

Bokat via: SIXT.se
Bokade: Chevrolet Tahoe (FFAR)
Gratis uppgradering: JA
Fick: Range Rover Sport (XJAN)
Status på bokningen: Platinum

Kvinnan bakom disken frågade om det gick bra med en uppgradering till en Range Rover Sport även fast den är mindre än GMC Yukon vilken var den bil de hade inne i fordonsgruppen FFAR. Var bara jag och min fru, så vi tackade gladeligen ja :)

Bokat via: Hertz.se
Bokade: V40 aut.
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Jaguar F-Pace
Status på bokningen: President C

Riktigt nice. Mer än en bilklass i upgrade iaf:rolleyes: . Skiljde ju dessutom nästan 2000:- mellan en V40 och F-pace under min bokningsperiod. Så jag bugar och bockar

Bokat via: Hertz.se
Bokade: Renault Clio (B)
Gratis uppgradering: Ja.
Fick: Volvo XC60 D4
Status på bokningen: Five star

Bokat via: SAS.se
Bokade: Ford Edge
Gratis uppgradering: JA
Fick: JEEP Cherokee
Status på bokningen: AVIS Prefferred via SAS

Mycket smidig avhämtning på kontoret en nästan ny JEEP.
20170410_192812.jpg

Toppen